9 691 läst ·
19 svar
10k läst
19 svar
Ta bort gjutjärnsbrunn i källare, ersätta med rakt avlopp från tvättställ
krilleman_215 skrev:Det hårda vita runt röret är kilformade plastringar som slogs in som tätning, har man tur (oftast inte) kan man lyckas lirka ur dom och använda skon som syns lite mot betongen... Plasten är ju "ribbad" så ringarna håller i varandra så att säga.
Kilformade plastringar är inte tätningar, de är för att stabilisera. Gumminippeln i botten är tätningen.
Men bakom dessa plastkilar kan det dölja sig ett gäng olika alternativ, man vet inte fören man fått bort dom. Jag har råkat på lite olika varianter, gummi, garn, kalkputs av någon typ (asbest-varning), och absolut ingenting. En del säger att det var bättre förr då man "tager-vad-man-haver" och ibland kan det visst innebära absolut ingenting! Åk några år på service så får du uppleva en del både tragiskt men även magiska händelser :wow: Personligen hatar jag service men jag tackar mitt företag som försåg mig med en gedigen och varierande utbildning på alla fronter. Det har jag nytta av varje dag i mitt arbete...Robinvvs skrev:
Redigerat:
Klicka här för att svara