Jag ska renovera mitt kök och har ett gammalt gjutjärnsrör som är kvar efter en rotrenovering. Hur tar man enklast bort det? Såga eller ska man slå sönder det med något? Och behöver man täcka igen det med någon typ av massa?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Västra Götalands
· 850 inlägg
När du rivit köket kapar du röret så nära golvet som möjligt förslagsvis med en tigersåg,
sen gjuter/tätar du röret så noga du bara kan så att det blir helt tätt och inte kan lukta där ifrån senare.
sen gjuter/tätar du röret så noga du bara kan så att det blir helt tätt och inte kan lukta där ifrån senare.
Tack för tips!
Vad gjuter tätar man med för något? Länk?
Vad gjuter tätar man med för något? Länk?
Allvetare
· Västra Götalands
· 850 inlägg
Du kan stoppa ner en plastpåse allt fogskum en bit ner som du sen gjuter igen med lite cement/grovbetong.
Klicka här för att svara