Ska avinstallera och ta bort det här gamla larmet i ett hus. Hur går jag bäst tillväga? Bryta strömmen, ta bort batteriet och bara skruva ur? Något annat att tänka på?
Obs vi vet inte vilket företag som skött larmet då det är väldigt gammalt.
 
  • Äldre larmcentral med kretskort och batteri monterat i en metallbox.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du kommit så här långt utan att larmet löst ut, så det som du säger, bort med batteri och nätspänningen.
Koppla/klipp bort kablar och skruva ner centralen.
 
  • Gilla
plåtrickard och 1 till
  • Laddar…
E etompau skrev:
Har du kommit så här långt utan att larmet löst ut, så det som du säger, bort med batteri och nätspänningen.
Koppla/klipp bort kablar och skruva ner centralen.
Larmet slog igång när min kompis bröt sig in i skåpet.
 
Jag skulle ;
1klippa sirener..
2 batteriet
3strömkabeln.
Nu är det bara att klippa och skruva bort
 
Tusen tack för tips!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.