3 324 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Ta bort fråga
Moderator
· Stockholm
· 57 789 inlägg
Du kan inte själv ta bort en tråd. Men du kan rapportera din egen tråd, och förklara varför du vill ha den borttagen. Men vi är väldigt restriktiva med att radera i forumet, framförallt om andra också har bidragit till tråden.
/moderator
/moderator
Hej ni får gärna ta bort mitt inläggH hempularen skrev:
Arrendatorn kör sönder vägen.
Jag känner mig idiotförklarad av alla konstiga svar.
/Veddige
Om du varit lite trevligare i tråden och lagt tid på att tydligt förklara vad du menar så hade du fått mindre problem. Men enklare att skylla på att svaren är konstiga än att inse att din egna text och beskrivning är rörig.
Frågor:
- Vem äger marken vägen löper över?
- Vem äger vägen?
- Vem har anlagt vägen?
- Vem är tjänande?
- Vem är härskande?
Dessa frågor har luddiga eller inga svar i tråden.
Detta inlägg postat i två trådar.
- Vem äger marken vägen löper över?
- Vem äger vägen?
- Vem har anlagt vägen?
- Vem är tjänande?
- Vem är härskande?
Dessa frågor har luddiga eller inga svar i tråden.
Detta inlägg postat i två trådar.
Markägaren äger precis allt utanför vår fastighet även vägen som går fram till vår fastighet. Vägen till våran fastighet är 700 meter och anlagd någon gång på 1400 talet. Innan vår jordbruksfastighet blev avstyckad i början på 60 talet efter att den tidigare ägaren förolyckades i skogen. Dåvarande ägarens far köper då den avlidens gård och styckar av gården som är på 1/8 mantalFotografen skrev:
( Vet ej hur mycket det är)
På den tiden skulle det vara 1 tunnland ca 5200 kvm som skulle tillhöra den avstyckade fastigheten . Lantmäteriet har avstyckad gården och skrivit ett servitut där står bara att ägaren till den avstyckade fastigheten har rätt köra på vägen men skall underhålla den själv. Alltså som arrendatorn säger jag har inget att säga till om vägen för jag har bara nyttjanderätt av markägarens väg
och markägaren står på arrendatorn sida.
Vägen fram till markägarens fastighet från stora vägen är ca 200 meter den sköter han själv de sista delen av vägen sköter jag. Det är bara 2 fastigheter på denna väg
( Ångrar att jag ens började med tråden)
Det verkar som att den arrogante arrendatorn har helt rätt. Han kan köra sönder vägen i lugn och ro och det kostar honom inget så länge han är tjenis med markägaren.veddige skrev:
Markägaren äger precis allt utanför vår fastighet även vägen som går fram till vår fastighet. Vägen till våran fastighet är 700 meter och anlagd någon gång på 1400 talet. Innan vår jordbruksfastighet blev avstyckad i början på 60 talet efter att den tidigare ägaren förolyckades i skogen. Dåvarande ägarens far köper då den avlidens gård och styckar av gården som är på 1/8 mantal
( Vet ej hur mycket det är)
På den tiden skulle det vara 1 tunnland ca 5200 kvm som skulle tillhöra den avstyckade fastigheten . Lantmäteriet har avstyckad gården och skrivit ett servitut där står bara att ägaren till den avstyckade fastigheten har rätt köra på vägen men skall underhålla den själv. Alltså som arrendatorn säger jag har inget att säga till om vägen för jag har bara nyttjanderätt av markägarens väg
och markägaren står på arrendatorn sida.
Vägen fram till markägarens fastighet från stora vägen är ca 200 meter den sköter han själv de sista delen av vägen sköter jag. Det är bara 2 fastigheter på denna väg
( Ångrar att jag ens började med tråden)
Klicka här för att svara
