Hej
Vi ska byta golven på bottenvåningen.
Så började riva ut klinker i köket och det gick snabbt.
Men nu är det väldigt mycket fix kvar och att köra med kakelmejslen är ingen alternativ.
Ytan är på ca 8 kvm och betong under.
Har kollat lite och finns betongslip man kan hyra är det rätt väg att gå?
Måste vara fler som har tagit bort fix hur gjorde ni?
Mvh
Jonas
Vi ska byta golven på bottenvåningen.
Så började riva ut klinker i köket och det gick snabbt.
Men nu är det väldigt mycket fix kvar och att köra med kakelmejslen är ingen alternativ.
Ytan är på ca 8 kvm och betong under.
Har kollat lite och finns betongslip man kan hyra är det rätt väg att gå?
Måste vara fler som har tagit bort fix hur gjorde ni?
Mvh
Jonas
Hej,
Har ett btonggolv som ser likadant ut som din bild efter att de gamla klinkerplattorna är borta. Så jag är nyfiken på att höra om dina erfarenheter.
Använde du betongslip för att bort det gamla fixet och blev det bra? Tänkte att det kanske är lätt hänt att det blir gropigt och inte alls särskilt bra resultat om man är ovan.
Och tar det lång tid med maskinen? Har ca 80 m2 fix som ska bort så jag funderade på hur länge man måste hyra maskinen i så fall.
Hälsningar, T
Har ett btonggolv som ser likadant ut som din bild efter att de gamla klinkerplattorna är borta. Så jag är nyfiken på att höra om dina erfarenheter.
Använde du betongslip för att bort det gamla fixet och blev det bra? Tänkte att det kanske är lätt hänt att det blir gropigt och inte alls särskilt bra resultat om man är ovan.
Och tar det lång tid med maskinen? Har ca 80 m2 fix som ska bort så jag funderade på hur länge man måste hyra maskinen i så fall.
Hälsningar, T
HejS StereoT skrev:Hej,
Hälsningar, T
Jag hyrde en betongslip och dammsugare. Ringde runt lite och den billigaste där jag bor var Ramirent.
Hyrde Fran fredag eftermiddag till måndag morgon och det blev ca 1300kr.
Nu hade jag inte så stor yta men blev klar på fredag kväll
Har inte gjort detta innan men det gick lätt man fick in tekniken snabbt. Om det skulle bli ojämt så spackla bara i där.
Dock fick jag banka av filtret ett antal gånger för det sattes igen direkt.
Om du har 80 kvm skulle jag nog kolla på en sån man kan stå upp och slipa med dom är nog lite dyrare men kanske värt det.
Dom rekomenderade den handhållna till mig för det var i kök och skulle in där diskmaskinen var och kan vara lite bökigt med en större.
Ring och kolla och lycka till.
Lägger upp en bild på kaoset
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Htc420 med t-rex eller liknande över helgen räcker
Det där ser ju ut att bli hur bra som helst. Det är nog som du säger att ojämnheter inte är något att oroa sig för då man kan fixa det efteråt. Tack för att du delar med dig! Maskin är nu bokad och diamantskivor inköptaJ Joneli80 skrev:Hej
Jag hyrde en betongslip och dammsugare. Ringde runt lite och den billigaste där jag bor var Ramirent.
Hyrde Fran fredag eftermiddag till måndag morgon och det blev ca 1300kr.
Nu hade jag inte så stor yta men blev klar på fredag kvälltänkte att jag skulle ligga där hela helgen. Ca 4 timmar tog det typ.
Har inte gjort detta innan men det gick lätt man fick in tekniken snabbt. Om det skulle bli ojämt så spackla bara i där.
Dock fick jag banka av filtret ett antal gånger för det sattes igen direkt.
Om du har 80 kvm skulle jag nog kolla på en sån man kan stå upp och slipa med dom är nog lite dyrare men kanske värt det.
Dom rekomenderade den handhållna till mig för det var i kök och skulle in där diskmaskinen var och kan vara lite bökigt med en större.
Ring och kolla och lycka till.
Lägger upp en bild på kaoset![]()
Hur gick det med slipandet? Vi har 80kvm här också som skall slipas. Blev det jämnt och fint? Vi ska lägga Jape ventgolv + parkett och vill helst ha jämnt under för att parketten ska ligga bra.S StereoT skrev:
Vilken maskin hyrde du?
Oj, det hade jag förträngt. Blev ju bra till slut men som jag minns det blev det problem med sugen ett tag = väldigt, vädligt dammigt. Och då menar jag väldigt, väldigt dammigt. Men som sagt, slutresultatet blev super. Hyrde en maskin från Boels/Cramo, kommer inte ihåg modell längre.Bj00rn skrev:
Klicka här för att svara