Min grund är någon gång målad med vad jag tror är plastfärg. Detta vill jag naturligtvis ha bort och vänder mig till den samlade expertisen här för tips om hur jag ska göra. Blästring är säkert effektivt men jag är lite orolig att fogarna försvinner helt då.

Bilderna visar där det växt murgröna och inte varit målat samt där det är målat.
Delvis målad stenmur med synliga fogar och omålade stenar vid en röd byggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En vägg med ojämn plastfärg bredvid en svart dörr, röda paneler ovanför och en skurborste på en träbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Om moderator tycker att det är fel forum får du gärna flytta.

Ja jag provade det i eftermiddags. Det löste upp det hyfsat men som du säger kräver det nog att jag tar med stålborste. Hade bara en skurborste till hands när jag provade.

Jag får prova igen. Tack för tipset.

Är det platsfärg ? Tjockt med tapetklister smörjes på och utanpå det gladpack som ligger tätt, plus några skivor utan för så det inte torkar med solen , vänta ett par dygn så är färgen upplöst och går att skura bort.

Tack för tipset.
Lite mer jobb än färgborttagning men om inte det funkar får jag testa din metod. Det svåra är att det är rakt söderläge så då får jag ta det när det är lite mulet.

Tacksam för ditt tips oavsett om jag använder det eller ej.

Bara sätta fram en stol med en filt över ryggstödet så är det utan sol. det med färgborttagning i all ära som ska fräta, det fräter på på fogarna med och inte bra.

• Gilla
G-83
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.