9 297 läst ·
20 svar
9k läst
20 svar
Ta bort en stötta från IPE 200 Balk - *BILD* Snabb hjälp uppskattas!
Titta på Roomserviceavsnittet där de gör iordning Martin Stenmarks kök.. Där bygger de in stolpen i en köksö.. De gjorde dock inte så mycket med stolpen mer än att de målade den rosa men du kanske kan få lite bättre koll på hur det ser ut i verkligheten...
Tokv41>> Det ska jag kolla på! - Tack för tipset.
Köket låg tidigare där soffan står på bilden, vi har velat fram och tillbaka och ritat säkert 100-tals förslag, men köket blir inte riktigt som vi tänkt oss om vi har det på den gamla platsen, det blir ett instängt kök, och dörren som måste sitta på kortväggen själ en massa plats. Soffan och matbordet får inte riktigt plats om man vill ha en vägg att sätta tv'n på heller (om man har tvrum där köket står).
Problemen nu är att tv-rummet blir ganska smalt, ca 3m totalt, jag tror att även om det är minimalt så är det bättre att sitta lite närmre tv'n än att kompromissa med köket.. Tv'n m. tillbehör kommer fällas in i väggen.
Anledningen till att jag skriver detta är att jag gärna vill ha input från er om det "känns" fel att inreda huset som på bilderna.. ingången till tvättstugan blir genom tv-rummet, men jag har märkt att man får alltid kompromnissa med nått.. Jag är ute efter den öppna känslan, men vill inte skapa ett "osäljbart" hem för det...
MVH: Marcus
Köket låg tidigare där soffan står på bilden, vi har velat fram och tillbaka och ritat säkert 100-tals förslag, men köket blir inte riktigt som vi tänkt oss om vi har det på den gamla platsen, det blir ett instängt kök, och dörren som måste sitta på kortväggen själ en massa plats. Soffan och matbordet får inte riktigt plats om man vill ha en vägg att sätta tv'n på heller (om man har tvrum där köket står).
Problemen nu är att tv-rummet blir ganska smalt, ca 3m totalt, jag tror att även om det är minimalt så är det bättre att sitta lite närmre tv'n än att kompromissa med köket.. Tv'n m. tillbehör kommer fällas in i väggen.
Anledningen till att jag skriver detta är att jag gärna vill ha input från er om det "känns" fel att inreda huset som på bilderna.. ingången till tvättstugan blir genom tv-rummet, men jag har märkt att man får alltid kompromnissa med nått.. Jag är ute efter den öppna känslan, men vill inte skapa ett "osäljbart" hem för det...
MVH: Marcus
Jag tittade på programmet och det vart helt ok, även om rosa inte är min favvo-färg =) - Dock vill jag att stolpen skymmer så lite som möjligt så min plan är att endast fälla in eluttag i 2 riktningar så man kan stå där med elvispen etc, samt förbereda för en mindre kök's-tv som sitter högre upp på stolpen, vridbar så man kan se den från alla delar i köket samt köksbordet.Tokv41 skrev:
Frugan opponerade sig emot att ha "bardisk" på ena sidan, hon menade att det blir tårta på tårta iom att vi har matbordet intill, själv ser jag det som 50% design samt att det är skönt när man tar en macka på morgonen och inte heller fel om man vill sitta ner när man tillreder nått.. Man behöver naturligtvis inte ha 4 stolar heller... - vad tycker ni??
Hittade förövrigt en bild på nätet på en inbyggd pelare.. tänkte mig något liknande:

Köket jag ritat är f.ö inspirerat av dessa bilder jag hittade på google, det har en skön, stilren atmosfär tycker jag:

Redigerat:
Det programmet har röstats fram som det bästa roomservice någonsin gjort.. Trots en stolpe så då ska väl en stolpe inte hindra Eravendere skrev:Jag tittade på programmet och det vart helt ok, även om rosa inte är min favvo-färg =) - Dock vill jag att stolpen skymmer så lite som möjligt så min plan är att endast fälla in eluttag i 2 riktningar så man kan stå där med elvispen etc, samt förbereda för en mindre kök's-tv som sitter högre upp på stolpen, vridbar så man kan se den från alla delar i köket samt köksbordet.
Frugan opponerade sig emot att ha "bardisk" på ena sidan, hon menade att det blir tårta på tårta iom att vi har matbordet intill, själv ser jag det som 50% design samt att det är skönt när man tar en macka på morgonen och inte heller fel om man vill sitta ner när man tillreder nått.. Man behöver naturligtvis inte ha 4 stolar heller... - vad tycker ni??
Hittade förövrigt en bild på nätet på en inbyggd pelare.. tänkte mig något liknande:
[bild]
Faktum är att rosa passade in rät bra i Deras kök... Men du kan ju göra mycket med stolpen eller dölja den så mycket som möjligt...
En bardisk låter mer 80-tal än vad det behöver vara.. Många nya produktioner som har en typ av bardisk runt köksöarna nuförtiden...
Ja precis, och så brukar alltid våra fester sluta i köket =) - Så varför inte bygga köket vid festen istället.. - Ärligt talat så är jag rätt "glad i " drinkar.. man blandar i köket och serverar personerna som sitter mittemot.. men det kanske är lite barnsligt nu när man börjar bli äldre och har barn =)Tokv41 skrev:Det programmet har röstats fram som det bästa roomservice någonsin gjort.. Trots en stolpe så då ska väl en stolpe inte hindra Er![]()
Faktum är att rosa passade in rät bra i Deras kök... Men du kan ju göra mycket med stolpen eller dölja den så mycket som möjligt...
En bardisk låter mer 80-tal än vad det behöver vara.. Många nya produktioner som har en typ av bardisk runt köksöarna nuförtiden...
//Mac
avendere skrev:Ja precis, och så brukar alltid våra fester sluta i köket =) - Så varför inte bygga köket vid festen istället.. - Ärligt talat så är jag rätt "glad i " drinkar.. man blandar i köket och serverar personerna som sitter mittemot.. men det kanske är lite barnsligt nu när man börjar bli äldre och har barn =)
//Mac
Inte ett dugg!! Bardisk behöver som sagt inte vara en svart Ikea-skiva med kromade barstolar till... Tycker absolut Ni skall köra på det.. Som sagt ett trevligt sätt att umgås på..
Lycka till!!
Klicka här för att svara