Tldr: Kan jag ta bort elpatron från handduksvärmare utan att riskera att husets värmesystem töms på vatten?
Hej, jag vill ta bort elpatronen från min handduksvärmare för att den inte används och för att det känns otrevligt att ha 220v i närheten av ett badkar vi ska sätta in.
Handdukstorken är kopplad både till husets vattenburna system och till elpatronen. Som jag förstår det så är handdukstorken fylld med "egen vätska" som värms med patron respektive husets värmesystem, så om jag skruvar av elpatronen töms bara själva handdukstorken?
Eftersom det blir ett hål i botten tänkte jag täppa till det med en "ÄNDPLUGG HANE R15".