1 543 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
T2 Golvvärme går ej att höja över 10°C
Svärmor har kallt på golvet i badrummet.
Där ligger elektrisk golvvärme T2, med termostat T2 NRG-DM.
Plötsligt så går det bara att justera temperaturen mellan 5-10° C.
Någon som upplevt något liknande?
Är det termostaten som har lämnat in, eller vad kan vara fel?
Där ligger elektrisk golvvärme T2, med termostat T2 NRG-DM.
Plötsligt så går det bara att justera temperaturen mellan 5-10° C.
Någon som upplevt något liknande?
Är det termostaten som har lämnat in, eller vad kan vara fel?
Det går att koppla in V-kabeln direkt på matningen och prova om det blir varmt . Kan ta ett par timmar, men kaffepanna är säkert på. Blir det varmt. Så är det 2 saker kvar. Givaren kan ha sagt upp sig, om det är rätt gjort med slang ner i golvet, så går den att dra ur, kyla med en isbit eller värma med hårtorken. Vad syns då på displayen, den ska ändra sig radikalt. Viar den någotsånär rätt som JOJO så är den hel, blir då att byta själva termostaten som sagt upp sig.
PS går inte givaren att dra ur så är det felgjort, en del klantisar har en slang men givaren är utanför slangen och kanske det är flytspackel som runnit in i slangen och sitter fast i fixet. Blir då att ställa termostaten i att mäta tempen i luften. Då behövs inte givaren och termostaten är hel, ställs in på den för luftkänning.
PS går inte givaren att dra ur så är det felgjort, en del klantisar har en slang men givaren är utanför slangen och kanske det är flytspackel som runnit in i slangen och sitter fast i fixet. Blir då att ställa termostaten i att mäta tempen i luften. Då behövs inte givaren och termostaten är hel, ställs in på den för luftkänning.
Klicka här för att svara
