Jag skulle behöva grena den undre/vänstra kallvattnet för att koppla in en tvättmaskin. Tyvärr är det en dusch och duschhållare i vägen längre bort till vänster så jag tänkte grena ut och dra nya över varmvattnet och sen åt vänster. Finns det någon t-koppling med lite vinkel på ena anslutningen? Det ser lite trångt ut att få på en vanlig T-koppling och bygelbock.

• Vattenrör med anslutningar nära en vägg, möjligen behov av vinklad T-koppling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Spännande "pussel" (som ju rörmokeri mest bruklar vara) :)
Jag har aldrig sett någon sådan t-koppling.
Men om du sätter en T-koppling längre ned på röret (bara så det finns tryp 5 cm rör mellan 90-graders vinkel och T-kopplingen), lite vinklad utåt, och sedan bockar röret "runt" det andra - skulle det funka ?
VVS-installation med T-koppling och rör som går i 90-graders vinkel ovanför en svart redigerad del.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
pokasd
  • Laddar…
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Spännande "pussel" (som ju rörmokeri mest bruklar vara) :)
Jag har aldrig sett någon sådan t-koppling.
Men om du sätter en T-koppling längre ned på röret (bara så det finns tryp 5 cm rör mellan 90-graders vinkel och T-kopplingen), lite vinklad utåt, och sedan bockar röret "runt" det andra - skulle det funka ?
[bild]
Tack! Det fungerar, blir ju lite mer bockningar bara. Att man inte såg den lösningen.. tack igen!

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Det finns färdigbockade rör för precis den där tillämpningen......

• Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Det finns färdigbockade rör för precis den där tillämpningen......
För att gå ut till höger menar du? Förbigångsrör?

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Krilleman
Vatette dubbelmutter direkt på vinkeln är också ett bra tips! Då passar T-röret "direkt".

Glöm inte stödhylsor i förkromade kopparrör som är standard idag.

• Gilla
pokasd
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.