6 581 läst ·
16 svar
7k läst
16 svar
Synpunkter på planlösning kök
Jag tycker som såhär: när man bygger hus skall man få det som man vill ha det--det är ju hela poängen, eller hur? Så om man verkligen vill ha köket på ett visst sätt så skall man inte ge avkall på det... eller? Andra sidan av myntet är ju hur ens egna preferenser påverkar husets värde för framtida köpare. Jag tror personligen att det är bra att ha välanvända rum som vetter åt husets båda sidor, dels för att få uppsyn och dels för ljuset och rymden som skapas i genomgående lösningar. Din lösning, tror jag, skulle påverka husets värde negativt i långa loppet, men, som sagt, det är ditt/ert hus och ni skall givetvis ta den möjligheten att realisera drömmen!Granisen skrev:
Det är såklart rätt det där med att få in ljus från fler håll, det ger verkligen trevligare rum.. och rymd!anthill skrev:Jag tycker som såhär: när man bygger hus skall man få det som man vill ha det--det är ju hela poängen, eller hur? Så om man verkligen vill ha köket på ett visst sätt så skall man inte ge avkall på det... eller? Andra sidan av myntet är ju hur ens egna preferenser påverkar husets värde för framtida köpare. Jag tror personligen att det är bra att ha välanvända rum som vetter åt husets båda sidor, dels för att få uppsyn och dels för ljuset och rymden som skapas i genomgående lösningar. Din lösning, tror jag, skulle påverka husets värde negativt i långa loppet, men, som sagt, det är ditt/ert hus och ni skall givetvis ta den möjligheten att realisera drömmen!
Bra poäng med värdet och bra poäng med drömmen. Tänk om man kunde få allt i ett?
Vi får klura på detta några vändor till, många nya tankar att smälta nu och det komemr garanterat fler
Klicka här för att svara