Granisen skrev:
Klart det är poäng att ge synpunkter! :) Jag har med era synpunkter förstått att skafferi nog inte är så himla smart i just den här planlösningen på köket.. Min fråga till er alla var om ni kunde hjälpa mig avgöra just om skafferi och vitrin på bänk går få ihop i detta kök..
Jag tycker som såhär: när man bygger hus skall man få det som man vill ha det--det är ju hela poängen, eller hur? Så om man verkligen vill ha köket på ett visst sätt så skall man inte ge avkall på det... eller? Andra sidan av myntet är ju hur ens egna preferenser påverkar husets värde för framtida köpare. Jag tror personligen att det är bra att ha välanvända rum som vetter åt husets båda sidor, dels för att få uppsyn och dels för ljuset och rymden som skapas i genomgående lösningar. Din lösning, tror jag, skulle påverka husets värde negativt i långa loppet, men, som sagt, det är ditt/ert hus och ni skall givetvis ta den möjligheten att realisera drömmen!
 
anthill skrev:
Jag tycker som såhär: när man bygger hus skall man få det som man vill ha det--det är ju hela poängen, eller hur? Så om man verkligen vill ha köket på ett visst sätt så skall man inte ge avkall på det... eller? Andra sidan av myntet är ju hur ens egna preferenser påverkar husets värde för framtida köpare. Jag tror personligen att det är bra att ha välanvända rum som vetter åt husets båda sidor, dels för att få uppsyn och dels för ljuset och rymden som skapas i genomgående lösningar. Din lösning, tror jag, skulle påverka husets värde negativt i långa loppet, men, som sagt, det är ditt/ert hus och ni skall givetvis ta den möjligheten att realisera drömmen!
Det är såklart rätt det där med att få in ljus från fler håll, det ger verkligen trevligare rum.. och rymd!

Bra poäng med värdet och bra poäng med drömmen. Tänk om man kunde få allt i ett? ;)

Vi får klura på detta några vändor till, många nya tankar att smälta nu och det komemr garanterat fler :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.