14 284 läst ·
20 svar
14k läst
20 svar
Synpunkter på LK golvvärme
[quoteden] allra högsta" punkten och där borde det väl sitta en avluftning eller?
[/quote] Är radiatorn högst så är det den som är "luftaren" ser oftast ut på detta sätt.

rogge
[/quote] Är radiatorn högst så är det den som är "luftaren" ser oftast ut på detta sätt.
Något som inte stämmer här, finns inga sådana system vad jag vet iaf. Och en VANLIG cirkulationspump klarar inte att suga SUGA på det viset du beskriver eller skapa ett UNDERTRYCK
rogge
Bevis please, kan du inte hitta någon sida referens till detta, jag har försökt men inte lyckats.
rogge
rogge
jag ska se om jág har kvar någon broschyr om systemet, jag satt i styrelsen för bolaget 1/2 år. fast det var 10-11 år sedan. frågade en från uppfinnarens trakter som sa att projektet var nedlagt, men det funkade med cirkpumpen iaf, såg det självi fungerande system.
nu spekulerar jag bara men injektorpumpar är ju lite liknande eller?fast tvärtom?!eller?
nu spekulerar jag bara men injektorpumpar är ju lite liknande eller?fast tvärtom?!eller?
tänkte på det här med automatisk avluftare som kunde suga in luft- det blir ju samma princip som i solsystemet och där var det inget övertryck vilket gör att det "lättare" kan "suga" än i ett trycksatt värmesystem
Nopp ejektorpump fungerar inte på liknade sätt möjligen kan en centifugalpump ha använts, problemet är temperaturerna som uppkommer vid solvärme.
Stämmer.
rogge
som sagt var, jag har sett det själv på riktigt och fungerande med en vanlig cirkulationspump. och som du säger om temperaturen, eftersom det var undertryck i systemet så "kokade" det tidigare än om det varit övertryck.
Klicka här för att svara