6 937 läst ·
35 svar
7k läst
35 svar
Synliga märken i vägg efter målarjobb
Varför då? Det är inte speciellt svårt, även jag får ett perfekt resultat om jag får hålla på ett tag.M maria01 skrev:
Jag föreslår att du bara hittar på egna fakta om detta och att du saknar underlag för annat än personligt tyckande av svepande karaktär.
Det finns ingen anledning att tro att yrkesmän, målare i detta fall, skulle vara sämre här än i andra länder. Tvärtom TROR jag att vi har mer standardiserad utbildning och krav på utförande än många andra länder, inom eu gissar jag att det inte skiljer avsevärt.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 105 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 105 inlägg
Plastering är det som på svenska är att hålla på med puts och göra stuckaturer, inte att spackla över spikhål och gipsskarvar.M maria01 skrev:
nej du tänker på Decorative plaster, also called 'plasterwork' or 'carved plaster', is a centuries-old technique in which a durable plaster is used to sculpt decorative elements directly onto an interior or exterior wall or surface.BirgitS skrev:
Redigerat:
jag tyckte lika som dig innan jag träffa en engelsk gubbe för 20 år sen på ett bygge på strandvägen om jag mins rätt som hade bredspaklat hela lägeheten där och just på äldre hus så ser man vilken skillnad det var mot hans jobb mot 90% av alla andra väggar jag såg efter det var som natt och dag han till och med hade importerat spaklet från uk hade engelsk gubbe som spakla vårat hus här och väggen blir perfekt vad jag trodde var bra på många svenska hus så såg man klar skilnadRejäl skrev:
Klicka här för att svara