Hej!
Håller på att byta den gamla altanen, tidigare satt altanen med balkskor direkt i syllen men nu när det blir nytt och dimensionerna går upp till 145virke ist för 95 så sätter jag en bärlina så det blir ordentligt tänkte jag.

Har satt 2av 3 när jag började fundera om man ska ha Syllpapp mellan syll och bärlina? Någon som är expert? Eller anser att det är fel att fästa tryckimpregnerat på detta vis?

Tack för hjälp!

• IMG_1870.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K Killen som behöver hjälp skrev:
Hej!
Håller på att byta den gamla altanen, tidigare satt altanen med balkskor direkt i syllen men nu när det blir nytt och dimensionerna går upp till 145virke ist för 95 så sätter jag en bärlina så det blir ordentligt tänkte jag.

Har satt 2av 3 när jag började fundera om man ska ha Syllpapp mellan syll och bärlina? Någon som är expert? Eller anser att det är fel att fästa tryckimpregnerat på detta vis?

Tack för hjälp!
Enligt google=
"Att använda syllpapp mellan tryckimpregnerat och obehandlat virke är en klok och rekommenderad fuktspärr. Den förhindrar att fukten i det tryckta virket (särskilt om det är blött) vandrar över och skapar röta i det obehandlade träet. "

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.