Är det en dålig konstruktion så att det bör lyftas och fixas på bottenplan? Isf någon kostnadsbild?
vi är inne på att lägga plankgolv på hela bottenplan. de brukar vara minst 13 mm tjocka. Kommer det helt att reducera gunget jämfört med befintlig plastmatta och tunn parkett?
Med gunget kan jag tänka att det inte går att lägga klinkers i t.ex. Hallen.
Tack för svaren!!!
vi är inne på att lägga plankgolv på hela bottenplan. de brukar vara minst 13 mm tjocka. Kommer det helt att reducera gunget jämfört med befintlig plastmatta och tunn parkett?
Tack för svaren!!!
Medlem
· Västra Götaland
· 1 849 inlägg
En vanlig konstruktion tidigare, risken bör vara liten för skador. Är huset byggt på bra mark (lutning, grundvattennivå osv) och vettigt dränerat så kan den nog vara som den är hur länge som helst. Gunget beror oftast på att plattan inte varit helt jämn och man trycker ner golv och cellplast bitvis. Plankgolv (eller kraftigare parkett) styvar upp allt och gunget minskar. Men gunget är inget kritiskt på något sätt.rutertre skrev:Är det en dålig konstruktion så att det bör lyftas och fixas på bottenplan? Isf någon kostnadsbild?
Tack för svaren!!!
Vill du ha klinker i hallen skulle jag ta bort befintligt golv och cellplast, montera ny tunnare och hårdare cellplast (typ XPS S300) och sedan flytspackla in golvvärmeslingor i den delen.
Klicka här för att svara