Behövde nya bitshållare och beställde ett kit från Proffsmagasinet, i detta kit följde det även med denna bitshållare. Den har en utdragbar hylsa som jag är osäker på syftet med, är det nån form av djupanslag?
Bilden visar hållaren i utdraget läge.
Bitshållare med utdragbar hylsa på mönstrad yta, antydan om djupanslag, från Proffsmagasinet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är det inte för att låsa bitsen?

Det trodde jag först, men bitsen låses inte i nått läge oavsett hur långt ut hylsan är utdragen.

Det är inte för att han något att hålla i som inte snurrar?

Hylsan verkar vara magnetisk, om man drar ut den halvvägs stannar den där, drar man ut den hela vägen klickar det till.

Kan det vara för att hålla fast skruven än bättre med magneten, ( man drar magneten/hylsan mot skruvskallen) sen även som S_B_O säger att kunna hålla i bitsen när man skruvar ?

Eller att hylsan dras långt över skruvskaftet så att den sitter riktigt bra av sig själv även med långa skruv och besvärliga lägen. När man skruvar i skruven trycks hylsan tillbaka. Kanske var det @Aeroabuser menade.

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Ska väl vara ärlig och säga nej :-)
Visste inte att det fanns sådana bitshållare, hylsan måste vara ganska stor då, iom att det är magnet oxå ?

Bara så här jag tänkte
Röd och svart batteridriven skruvdragare på arbetsbänk med bitshållare och bits monterat.
Skapa konto
Röd och svart Milwaukee skruvdragare med bitshållare på arbetsbänk mot verktygstavla.
Skapa konto

det är ett slags stöd åt längre skruvar att den sitter kvar på bitsen och inte faller av 100-160 skruv

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.