191 828 läst ·
961 svar
192k läst
961 svar
Sydöstra hörnet av Sverige
Karlskrona kommun som jag bor i har även inrättat ett antal så kallade båtpendlarplatser på olika ställen runt centrala stan. Riktigt bra initiativ faktiskt. Och energibolaget med ambitioner om att bygga smart stad har installerat LoRa-givare så man kan hålla koll på fri höjd under en av stans låga broar.holmberg87 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 434 inlägg
Wow, mycket bra initiativ!rampante skrev:
Karlskrona kommun som jag bor i har även inrättat ett antal så kallade båtpendlarplatser på olika ställen runt centrala stan. Riktigt bra initiativ faktiskt. Och energibolaget med ambitioner om att bygga smart stad har installerat LoRa-givare så man kan hålla koll på fri höjd under en av stans låga broar.
[bild]
Medlem
· Blekinge
· 12 239 inlägg
Jag har kört under denna bro många gångar och lärt mig vilket vattenstånd (ser man på steninfästning på bron) är OK. Jag hade även tänkt att markera med ett vitt sträck markerat "Bella" men det blev aldrig av.
Jag skulle inte lita på denna visningen.
Om du vill veta egen höjd över vatten gör såhär:
Borra ett hål i durken tills du stöter på vatten. Mät från vattenytan i hålet till båtens högsta punkt. Voilà!
Jag skulle inte lita på denna visningen.
Om du vill veta egen höjd över vatten gör såhär:
Borra ett hål i durken tills du stöter på vatten. Mät från vattenytan i hålet till båtens högsta punkt. Voilà!
Medlem
· Blekinge
· 12 239 inlägg
Medlem
· Blekinge
· 12 239 inlägg
isåfall begriper jag inte vad de gör här hos mig... Bara för att man köpte en bra tomt och byggde hus för 21 år sen innebär det inte att man är förmögen... även om många verkar tro det.T Thomas_Blekinge skrev: