holmberg87 holmberg87 skrev:
Mysigt! Riktig sommarvärme här hos oss. Har ni båtplatser på jobbet lr är det nån hamn i närheten?
Det går nästan snabbare med båten till jobbet för mig men tilläggningsplatserna är bara gästbryggan i hamnen. Iofs bra men man vill inte gärna betala för att stå över dagen
Karlskrona kommun som jag bor i har även inrättat ett antal så kallade båtpendlarplatser på olika ställen runt centrala stan. Riktigt bra initiativ faktiskt. Och energibolaget med ambitioner om att bygga smart stad har installerat LoRa-givare så man kan hålla koll på fri höjd under en av stans låga broar.

Tågbron Österleden i Karlskrona med angiven höjd under bron på 1 meter 33 centimeter, personer på bron.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
holmberg87
  • Laddar…
rampante rampante skrev:
Karlskrona kommun som jag bor i har även inrättat ett antal så kallade båtpendlarplatser på olika ställen runt centrala stan. Riktigt bra initiativ faktiskt. Och energibolaget med ambitioner om att bygga smart stad har installerat LoRa-givare så man kan hålla koll på fri höjd under en av stans låga broar.

[bild]
Wow, mycket bra initiativ!

Ja absolut - nu behöver man bara hitta vad man har för höjd på den egna båten, och vad man vågar köra med för marginal...

• Gilla
Beemaster
  • Laddar…
Jag har kört under denna bro många gångar och lärt mig vilket vattenstånd (ser man på steninfästning på bron) är OK. Jag hade även tänkt att markera med ett vitt sträck markerat "Bella" men det blev aldrig av.
Jag skulle inte lita på denna visningen.
Om du vill veta egen höjd över vatten gör såhär:
Borra ett hål i durken tills du stöter på vatten. Mät från vattenytan i hålet till båtens högsta punkt. Voilà!

• Haha
  • Gilla
Immobil och 2 till
  • Laddar…
Fast helst vill man ju veta innan om man kommer komma under innan man planerar sin färd. Runda trossö eller gena

• Gilla
NoOne2k
  • Laddar…
rampante rampante skrev:
Fast helst vill man ju veta innan om man kommer komma under innan man planerar sin färd. Runda trossö eller gena
Otaliga gånger har jag sett folk i som står upp i sina båtar och försöker hålla emot för att de ska komma under där...

Grrrr
Ett gäng gäss längs vattenkanten vid en sjö med gräs och en pir i bakgrunden.
Skapa konto

• Ledsen
Beemaster
  • Laddar…
N NoOne2k skrev:
Otaliga gånger har jag sett folk i som står upp i sina båtar och försöker hålla emot för att de ska komma under där...
Jag brukar ducka istället.

rampante rampante skrev:
Grrrr
[bild]
Dom dras till rika välvårdade tomter, det ser jag hemma. Grannarna är fullsketna, min tomt är ren.

• Gilla
rampante och 1 till
  • Laddar…
rampante rampante skrev:
Grrrr
[bild]
Kalla in...

Robotgräsklippare utsmyckad som en polisbil på gräsmatta kvällstid.
Skapa konto

• Gilla
MickeTh och 2 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Dom dras till rika välvårdade tomter, det ser jag hemma. Grannarna är fullsketna, min tomt är ren.
isåfall begriper jag inte vad de gör här hos mig... Bara för att man köpte en bra tomt och byggde hus för 21 år sen innebär det inte att man är förmögen... även om många verkar tro det.

Vräker ner
Utsikt från ett fönster under regnväder över en gräsmatta som leder till en brygga med en båt, omgiven av en sjö.
Skapa konto
Vy ovanifrån på ett ljust vardagsrum med vitmålade balkar, soffgrupp och fönster med utsikt mot en veranda.
Skapa konto

rampante rampante skrev:
Vräker ner
[bild] [bild]
Underbart väder för gäss!;)

B Beemaster skrev:
Underbart väder för gäss!;)
Har sluppit se dem på tomten idag faktiskt...

En nyplanterad bambu blev det idag
Nyplanterad bambu vid träaltan med grus och plattor.
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.