B Beemaster skrev:
Var försiktig så att det här med böcker inte blir en last.
Det är inte säkert att du beviljas bygglov för en biblioteksutbyggnad.;)
Blir nog bara en, eller möjligtvis två böcker till... Men har inte kommit på vad för bok riktigt ännu...
Chateauneuf-du-pape om jag hittar nån fin kanske... och gärna nån läcker båtbok....

I morgon kommer det en bild på ett nytt träd förresten...

rampante rampante skrev:
Chateauneuf-du-pape
Denna är överreklamerad. Jag körde runt i dessa vindistrikt i min gamla Citroen när jag var ung och det var väldig spännande. Men när jag köper en flaska Chateauneuf-du-pape nuföriden på Boken om ångmaskiner var på danske men den har jag sålt.

• Gilla
  • Haha
rampante och 1 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Denna är överreklamerad. Jag körde runt i dessa vindistrikt i min gamla Citroen när jag var ung och det var väldig spännande. Men när jag köper en flaska Chateauneuf-du-pape nuföriden på Boken om ångmaskiner var på danske men den har jag sålt.
Här har datorn lurat mig och missat en del av texten. Men är ju ändå bara strunt.

T Thomas_Blekinge skrev:
Här har datorn lurat mig och missat en del av texten. Men är ju ändå bara strunt.
Erkänn. Du var inte nykter när du skrev det där. :)

• Haha
Appendix
  • Laddar…
Det går inte fort men ändå framåt.
Utsikt över en gräsmatta med nyanlagda trädsplantor framför en vit villa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Prydnadskörsbärsträdet... hoppas det kommer att trivas och bli en fin färgklick.
Nyligen planterat prydnadskörsbärsträd på en gräsmatta med en sjö och båt i bakgrunden vid solnedgång.
Skapa konto

Från andra sidan viken
Vy över en vik med hus i förgrunden och vatten och gröna fält med dandelions.
Skapa konto

Flytta lite sand från ena sidan till den andra...
Sandhög flyttad bredvid en trätrall vid en damm, med solstolar i bakgrunden och gräsbevuxna kullar längre bort.
Skapa konto

Alltid är det nåt som ska göras

Fint sken igår med
Idyllisk utsikt över en sjö med båt och brygga vid skymning, vy från en trädäck med växter.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
holmberg87 och 2 till
  • Laddar…
Gräset ser rätt ok ut nu nästan överallt faktiskt. Några fläckar kvar att ta tag i.
Kände häromkvällen för att att rensa mellan plattorna i gången istället.
Välhållen gräsmatta med några kala fläckar bredvid en gångstig och en sjö.
Skapa konto
Välskött trädgård med grönt gräs, vit villa och stenlagd gångväg.
Skapa konto
Välhållen trädgård med en slingrande stenlagd gångväg och välskött gräsmatta framför ett hus.
Skapa konto

• Gilla
holmberg87 och 2 till
  • Laddar…
Kampen mot fåglarna går vidare. Fan va det är drygt. Sjölandskap med gräsmatta och brygga, fåglar på vattnet och parkerad båt i solljus.
Skapa konto

vadå för fåglar? Ser inga.

T Thomas_Blekinge skrev:
vadå för fåglar? Ser inga.
De är precis bortskrämda från tomten av jycken, men du ser dem guppandes ute på vattnet...

rampante rampante skrev:
De är precis bortskrämda från tomten av jycken, men du ser dem guppandes ute på vattnet...
Men hjälper inte fåglarna till med gödslingen? Då får du väl vackrare gräsmatta?

Gäss? Dom brukar uppsöka låglänt terräng för nattvila med sina ungar. Mina grannar har varsina flockar men hos mig finns ingen. Jag har analyserat skillnaderna och kommit på vad det är som gör att de föredrar grannarna. Jag vill inte ha dom hos mig.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.