191 828 läst ·
961 svar
192k läst
961 svar
Sydöstra hörnet av Sverige
Det kanske de gör - men när det är uppemot 50 fåglar, så lämnar de VÄLDIGT mycket äckel efter sig, vilket inte är en trevlig gräsmatta... dock gillar hunden det, vilket han sen spyr av - vilket inte heller är så trevligt...B Beemaster skrev:
Har du kommit fram till varför de inte trivs hos dig så är jag idel öra!T Thomas_Blekinge skrev:
Vi gömde en radio där de brukade hålla till, hade den på någon kanal som både pratade och spela musik. Det funkade första sommaren, men sedan sketrampante skrev:
När de helst startar och landar från vattnet så satte vi upp hönsnät längst stranden som är c:a en meter högt. Det funkar tills de upptäcker att man kanske kan följa nätet tills det slutar och runda det. Om man har sån tur att man kan avsluta där det är svårt att ta sig i land, ex.vis brantare hällar, storstenspartier m.m. så har man vunnit.
Ja det får väl bli ett staket av nåt slag dock inte vid stranden så då lär de jungånupp där istället men kanske inte i samma utsträckning och enkelhet som nuB Beemaster skrev:Vi gömde en radio där de brukade hålla till, hade den på någon kanal som både pratade och spela musik. Det funkade första sommaren, men sedan sketde i det.
När de helst startar och landar från vattnet så satte vi upp hönsnät längst stranden som är c:a en meter högt. Det funkar tills de upptäcker att man kanske kan följa nätet tills det slutar och runda det. Om man har sån tur att man kan avsluta där det är svårt att ta sig i land, ex.vis brantare hällar, storstenspartier m.m. så har man vunnit.![]()
Husägare
· en bit söder om smygehuk
· 432 inlägg
jag läste om någon som placerade ut plastormar.. alltså från leksaksaffären typ.. och det skrämde bort gässen.. kanske är värt att testa...
Medlem
· Blekinge
· 12 239 inlägg
Dom jävlarna är sluga och vänjer sig vid nästan allt. Någon har skjutit en fågel och låtit den ligga kvar som varnagel men det höll bara några dagar.B Beemaster skrev:Vi gömde en radio där de brukade hålla till, hade den på någon kanal som både pratade och spela musik. Det funkade första sommaren, men sedan sketde i det.
När de helst startar och landar från vattnet så satte vi upp hönsnät längst stranden som är c:a en meter högt. Det funkar tills de upptäcker att man kanske kan följa nätet tills det slutar och runda det. Om man har sån tur att man kan avsluta där det är svårt att ta sig i land, ex.vis brantare hällar, storstenspartier m.m. så har man vunnit.![]()
Men jag lever ett lyckligt liv tack vare en elektrisk anordning som nästan alla har.
Medlem
· Blekinge
· 12 239 inlägg
Nej, robotgräsklippare nattetid. Dom jävlarna vill gärna vila nattetid med sina avkommor på en sjönära gräsmatta, jag ser det hos mina grannar. Och dom vänjer sig vid nästan allt, oljud, radio, kanoner mm. Men de tycker inte om när en klippare kör runt där och rakt in i deras ungar.rampante skrev:
Grannarnas klippare kör bara vanlig kontorstid.
Där har vi lösningen!!!!T Thomas_Blekinge skrev:Nej, robotgräsklippare nattetid. Dom jävlarna vill gärna vila nattetid med sina avkommor på en sjönära gräsmatta, jag ser det hos mina grannar. Och dom vänjer sig vid nästan allt, oljud, radio, kanoner mm. Men de tycker inte om när en klippare kör runt där och rakt in i deras ungar.
Grannarnas klippare kör bara vanlig kontorstid.
Rätt skön dag idag och passande för en långlunch med besök i mammas sommarstuga och båttur dit och tillbaka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto