B Beemaster skrev:
Men hjälper inte fåglarna till med gödslingen? Då får du väl vackrare gräsmatta?
Det kanske de gör - men när det är uppemot 50 fåglar, så lämnar de VÄLDIGT mycket äckel efter sig, vilket inte är en trevlig gräsmatta... dock gillar hunden det, vilket han sen spyr av - vilket inte heller är så trevligt...

T Thomas_Blekinge skrev:
Gäss? Dom brukar uppsöka låglänt terräng för nattvila med sina ungar. Mina grannar har varsina flockar men hos mig finns ingen. Jag har analyserat skillnaderna och kommit på vad det är som gör att de föredrar grannarna. Jag vill inte ha dom hos mig.
Har du kommit fram till varför de inte trivs hos dig så är jag idel öra!

rampante rampante skrev:
Har du kommit fram till varför de inte trivs hos dig så är jag idel öra!
Vi gömde en radio där de brukade hålla till, hade den på någon kanal som både pratade och spela musik. Det funkade första sommaren, men sedan sket :mad: de i det.
När de helst startar och landar från vattnet så satte vi upp hönsnät längst stranden som är c:a en meter högt. Det funkar tills de upptäcker att man kanske kan följa nätet tills det slutar och runda det. Om man har sån tur att man kan avsluta där det är svårt att ta sig i land, ex.vis brantare hällar, storstenspartier m.m. så har man vunnit.(y)

B Beemaster skrev:
Vi gömde en radio där de brukade hålla till, hade den på någon kanal som både pratade och spela musik. Det funkade första sommaren, men sedan sket :mad: de i det.
När de helst startar och landar från vattnet så satte vi upp hönsnät längst stranden som är c:a en meter högt. Det funkar tills de upptäcker att man kanske kan följa nätet tills det slutar och runda det. Om man har sån tur att man kan avsluta där det är svårt att ta sig i land, ex.vis brantare hällar, storstenspartier m.m. så har man vunnit.(y)
Ja det får väl bli ett staket av nåt slag dock inte vid stranden så då lär de jungånupp där istället men kanske inte i samma utsträckning och enkelhet som nu

jag läste om någon som placerade ut plastormar.. alltså från leksaksaffären typ.. och det skrämde bort gässen.. kanske är värt att testa...

B Beemaster skrev:
Dom jävlarna är sluga och vänjer sig vid nästan allt. Någon har skjutit en fågel och låtit den ligga kvar som varnagel men det höll bara några dagar.
Men jag lever ett lyckligt liv tack vare en elektrisk anordning som nästan alla har.

T Thomas_Blekinge skrev:
Dom jävlarna är sluga och vänjer sig vid nästan allt. Någon har skjutit en fågel och låtit den ligga kvar som varnagel men det höll bara några dagar.
Men jag lever ett lyckligt liv tack vare en elektrisk anordning som nästan alla har.
Aha, du kör elstängsel?

Gårdagens skörd. Nån som vill ha en hink med gödsel?
Röd hink med gödsel på gräs framför en flod med en båt i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

rampante rampante skrev:
Aha, du kör elstängsel?
Nej, robotgräsklippare nattetid. Dom jävlarna vill gärna vila nattetid med sina avkommor på en sjönära gräsmatta, jag ser det hos mina grannar. Och dom vänjer sig vid nästan allt, oljud, radio, kanoner mm. Men de tycker inte om när en klippare kör runt där och rakt in i deras ungar.
Grannarnas klippare kör bara vanlig kontorstid.

• Gilla
Immobil och 2 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Nej, robotgräsklippare nattetid. Dom jävlarna vill gärna vila nattetid med sina avkommor på en sjönära gräsmatta, jag ser det hos mina grannar. Och dom vänjer sig vid nästan allt, oljud, radio, kanoner mm. Men de tycker inte om när en klippare kör runt där och rakt in i deras ungar.
Grannarnas klippare kör bara vanlig kontorstid.
Där har vi lösningen!!!!

Från andra hållet. Inte så ofta jag tar kort härifrån men varsågod. Vy från skogsglänta mot hus med rött tak och veranda vid sjö i skymningen.
Skapa konto

• Gilla
Immobil och 2 till
  • Laddar…
Så jäkla trevligt att grannen har klippt sin häck på andra sidan allmänningen emellan oss. Så nu ser vi det härliga blå ändå från vårt matrum genom köket och vardagsrummet...
Vy från ett matrum genom ett kök och in i ett vardagsrum med ljus inredning och utsikt till det blåa utomhus.
Skapa konto

Har även slitit lite i helgen såklart. Tryckte upp allt ogräs och skit mellan plattorna på uppfarten med hjälp av högtryckstvätten och sen på med ny fogsand
Renoverad uppfart med nylagt fogsand mellan stenplattorna, skottkärra och högtryckstvätt syns i bakgrunden.
Skapa konto

Rätt skön dag idag och passande för en långlunch med besök i mammas sommarstuga och båttur dit och tillbaka.
Man i solglasögon kör motorbåt på solig dag, skapar vattenspår bakom båten.
Skapa konto
Motorbåt förtöjd vid en träbrygga på en solig dag, med blå himmel och lugnt vatten.
Skapa konto
Hund i flytväst sitter i en båt med sjö och sommarstugor i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Immobil
  • Laddar…
Även robotarna verkar vilja svalka sig och försöker smita till vattnet.
Gräsklippningsrobot nära kanten av en gräsmatta, på en stenbelagd väg mot en sandstrand.
Skapa konto

• Wow
  • Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.