T Thomas_Blekinge skrev:
Jag har samma. Ska man skriva till Svedberg direkt eller ÅF?
Bäst att gå hus återförsäljare.

H
J kalle_k skrev:
Jag skickade till dem direkt. De ville dock inte ge någon speciell kompensation/erbjudande.
Jag har nu beställt ett nytt handfat då hela Svedbergs var 20%
Då köper man inte Svedbergs! Har haft Björbo i drygt 10 år, ser nästan ut som nytt forfarande!

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Hmm, och jag som undrade vad som hänt med vårt handfat. Ser likadant ut, började för något år sedan. Handfatet 10 år gammalt.

Nästa kommod blir inte Svedbergs. Men när det bara var handfatet kunde jag inte motivera att köpa allt nytt

Vi hade exakt samma sprickor i vårt handfat på Svedbergs kommodo. Svedbergs var inte intresserade av att byta eller kompensera. Vi valde att köpa Ballingslövs saker som fortfarande är i nyskick.

• Gilla
Henrik Rosell och 1 till
  • Laddar…
Svedbergs är nog bra på komoder och andra trämöbler. Men VVS och porslin skall man inte köpa där.

N
Immobil Immobil skrev:
Vad sjutton är det som har hänt med det?
Det tillverkades i Kina ....

N
H hempularen skrev:
Svedbergs är nog bra på komoder och andra trämöbler. Men VVS och porslin skall man inte köpa där.
Meeh, Svedbergs är av min erfarenhet ett märke som man håller sig borta ifrån. Har tittat på deras komoder, och de ger inte något speciellt intryck av kvalité.

Mitt Svedbergs har likadana sprickor.

Kan man måla det med kakelfärg och få det att hålla så att det inte krackelerar mera? Jag har ett Pozzi Ginori handfat som krackelerat i massor med tunna sprickor. Det skulle vara så mycket enklare att måla än att byta.
Vad tror ni?

H hempularen skrev:
Inte ens det. Min badrumsinrening föll på tre punkter: krakelerat handfat, delamanierad spegel, Träet har slagit sig.
Inköpt 2005 eller så.

Exakt samma "fenomen" med vårat Svedbergs. Inköpt 2005 och började krackelerat för 5 år sedan. Besviken då jag trodde det var av hög kvalité.

Är det porslin eller komposit? Har aldrig sett porslin som spruckit så.

• Gilla
Julia U
  • Laddar…
imported_Benno imported_Benno skrev:
Är det porslin eller komposit? Har aldrig sett porslin som spruckit så.
Porslin.

De är ett jättevanligt fel på deras produkter. Vissa lyckas få det på reklamation men andra inte. Jag jobbade i badrumsbutik och har fått se mängder av sådant porslin.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.