Är spekulant på ett hus där fönsteromfattningen är uppenbart fuktskadad (men torrt vid tillfället enligt besiktningsman) och även spår på väggen under. Se bild. Fönsterblecket utanför hade en skarv precis här där någon tätat med en massa silikon. Förstår att det kan vara svårt att säga vad som skett baserat på dessa bilder, men även vilda gissningar mottages tacksamt och vad det kan tänkas kosta att åtgärda.
Kollar bilden igen... Visst är stående foder i mitten och på sidorna av fönstret vattenmättade halva vägen upp? Kolla de mörkare partierna halvvägs uppåt.
Funkar vattenavledningen ovan fönstret? Är hängrännan proppad med löv o annat? Kanske svämmar över. Finns det fall på hängrännan?
Funkar vattenavledningen ovan fönstret? Är hängrännan proppad med löv o annat? Kanske svämmar över. Finns det fall på hängrännan?
Redigerat:
Tack för era svar.H Hybro skrev:
Jag ser det också, har för mig dock att det är plåt på utsidan (det som är brunt), men nu minns jag inte och tog inte någon bild på utsidan. Tror att utöver rännan ovanför fanns bara den där markisen man ser på bilden, egentligen kanske det borde finnas ngt överbleck här, har dålig koll på vad som är praxis.
Det är ett radhus, och hängrännan är väääldigt lång så det kanske kan förklara att hängrännan nedanför ser ut att sakna fall... Men ärligt talat har jag ingen aning.
Klicka här för att svara