Vill varna för ovanstående serviceföretag tillsammans med IVT. Svoks installerade ett konvektorelement i vår villa som har använts som kylning. Efter ett tag började fläktmotorn tjuta och när jag tittade så hade stora delar av konvektorn rostat.
Jag anmälde det i månadsskiftet juni/juli 2011 och sa att det är viktigt att få den bytt då vårat sovrum blir över 30grader på sommaren.
Det visade sig att de gjort installationen felaktigt så den läckte vilket förmodligen orsakat rost och att ett lager har skurit. Vidare har etanolen löst upp mjukfogen i badrummet där kondensvattet rinner ut. Ifall tätskiktet bakom är skadat vet jag ej.
Det tog över ett halvår att få det åtgärdat och då av en annan firma, de själva ville/vågade inte komma eftersom jag tjatat på dem. De vägrar åtgärda skadorna i badrummet eller ens konversera om det. IVT som varit med på mailkorrespondansen har inte heller sagt ett ljud trots mina frågor. Har dessutom sagt att jag kan åtgärda badrummet själv om de ber om ursäkt för att de varit otrevliga och svarar på varför de tagit så lång tid. Men inte ens det har de bemödat sig att göra.
Så nu tvingas jag stämma dem.
Tykna, otrevliga, dålig service är vad jag kan summera SVOKS.