Jag har tagit bort ett laminatgolv och plastgolv undet det för att lägga 14 mm parkett. Undergolvet är lådsektioner 120 cm med golvspånskiva. Där var några knarrande ställen som berodde på att skivor skavde mot varandra när de sviktar (de sitter inte ihop). Löste det genom att såga ett mellanrum.
En skiva sviktar dock upp mot 5 mm (över 60 cm) när man står på kanten.
Kommer det att märkas när parketten kommit på?
Alternativet är att man byter mot nya sammanfogade skivor. Dock finns då ingen regel närmast väggen. Den ligger i nästa rum. Jag kan då lämna de gamla skivorna närmast vägg och lägga nytt bara i "mitten".
En skiva sviktar dock upp mot 5 mm (över 60 cm) när man står på kanten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kommer det att märkas när parketten kommit på?
Alternativet är att man byter mot nya sammanfogade skivor. Dock finns då ingen regel närmast väggen. Den ligger i nästa rum. Jag kan då lämna de gamla skivorna närmast vägg och lägga nytt bara i "mitten".
Ja det kommer märkas. Har du cc 120 under golvspånet? Eller är det 60? Om allt annat är stabilt och det var är här det svikar så skulle du ev kunna flyta upp nivån. Men alltid bästa att få det stabilt underifrån
Det är 60 cm mellan regler (ca 3,7 m spännvidd). Sen verkar det vara 120 cm färdiga sektioner så där är dubbla reglar intill varandra varje 120 cm.O olofh skrev:
Just nu är bara någon skiva som sviktar. Den motstående på bilden sviktar nästan inget. Jag skulle kunna ta upp en skiva och försöka få dit en kortling kanske.
Klicka här för att svara