J Joak skrev:
Tråkigt att de inte tar ansvar för vad de ställt till med, stå på dig det är felgjort,
Han tyckte jag skulle ta det via ARN, så det får det bli då.
De avsäger sig allt ansvar då de inte la den spånskivan. Påstår han.

• Gilla
Joak
  • Laddar…
Har ni fått våtrumsintyg från dem? Isåfall har de ju tagit på sig ansvaret. Ring och kolla med deras branschorganisation hur de ser på saken och kontakta sedan ARN om det inte löser sig.

• Gilla
Joak
  • Laddar…
Ja våtrumsintyg har vi.

mexitegel mexitegel skrev:
Har ni fått våtrumsintyg från dem? Isåfall har de ju tagit på sig ansvaret. Ring och kolla med deras branschorganisation hur de ser på saken och kontakta sedan ARN om det inte löser sig.
Deras branschorganisation, är det nåt som står på våtrumsintyget?

Ja, det ska det göra.

Normalt vill firmor göra hela jobbet just för att inte hamna i en situation som denna. Våtrumsintyget intygar ju att hela badrummet är gjort enligt konstens alla regler och det vill inte firmor göra om de själva inte gjort hela jobbet av förklarliga skäl. Nu verkar ju din firma gjort det ändå med känt resultat.

Det finns checklistor inför de olika momenten som ska följas. Min poäng här är att de inte säkerställt underlaget innan mattan monterades.

Du kan tex kolla på https://www.gvk.se där står hur du gör en reklamation. De har också oberoende besiktningsmän som du kan ta in.

Ja, det ska det göra.

Normalt vill firmor göra hela jobbet just för att inte hamna i en situation som denna. Våtrumsintyget intygar ju att hela badrummet är gjort enligt konstens alla regler och det vill inte firmor göra om de själva inte gjort hela jobbet av förklarliga skäl. Nu verkar ju din firma gjort det ändå med känt resultat.

Det finns checklistor inför de olika momenten som ska följas. Min poäng här är att de inte säkerställt underlaget innan mattan monterades.

Du kan tex kolla på [länk] där står hur du gör en reklamation. De har också oberoende besiktningsmän som du kan ta in.
Tack, ska kika på det. Det var min åsikt med, de hade inte koll på underlaget vilket de borde haft. Han hävdar att man inte tar upp ett nylagt (2010) golv när man.lägger våtmatta (2019) nio år är väl inte nylagt??

Det gällde nog golvbrunnen egentligen. Äldre brunnar måste nämligen bytas.

• Gilla
Magnus054
  • Laddar…
Det gällde nog golvbrunnen egentligen. Äldre brunnar måste nämligen bytas.
Golvbrunnen byttes isamband med badrumsrenoveringen 2019 tror jag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.