Hej,
har precis lagt klart golv i ett nyrenoverat rum. Upptäcker att golvet på ett avgränsat parti buktar upp, se bild. Det är som att det är spänt på nåt sätt. Det ligger inte emot nån vägg. Vad är felet här och hur kan jag åtgärda det?
Mvh
Trött lekman
har precis lagt klart golv i ett nyrenoverat rum. Upptäcker att golvet på ett avgränsat parti buktar upp, se bild. Det är som att det är spänt på nåt sätt. Det ligger inte emot nån vägg. Vad är felet här och hur kan jag åtgärda det?
Mvh
Trött lekman
Tycker det ser ut som om du har något verktyg som blivit glömt därunder. Om det är slätt under så är det nog någon skarv som är obra om det är som du säger att det inte trycker vid någon vägg.Antwerpen skrev:
Är det tort inne? Fukt kan få den påverkan som på bilden.
hej, tack för svar.Cheesen skrev:
ingen fukt. Inte heller nåt verktyg under. Vet inte hur pass jämt underlaget är men det borde ju inte böja sig som en båge pga ojämnt underlag? Kan jag pytsa in mer kork och jämna ut det kanske? Det störiga i det hela är att man ser och känner att det sviktar när man går på det.
Buktar det verkligen uppåt så det inte är underlaget som buktar nedåt? Har du verifierat det med vattenpass?Antwerpen skrev:
Klicka här för att svara
