Hej!

När det gäller bidragsgodkända värmepumpsberedare med separat utedel verkar marknaden begränsad till utbud .

Sverigepumpen säljer Bereda 270 (finns 190 liter också ) https://www.sverigepumpen.se/luftvarmepumpar/bereda/

som egentligen är en Hitachis Yutampo (https://www.hitachiaircon.com/ranges/heating/yutampo-eco-friendly-water-heater)

Jag undrar om någon här har en installerad och kan delge erfarenher samt pris ni betalat.

Även jämföra offerter ni som är pågång att beställa.
Jag har fått följande:
Pris Bereda 270 med utedel 5,3kw
31500 + moms
Installation 10.000+moms
Alltså 41500*1,25= 51875
30% ROT 3750:-
Totalt 48 125:-

Avgår 50 % Boverkets bidrag inom ett halvår ..
Köper en Daikin Prefera Golv XTH 30 med material på ca 24k så kommer landa på totalt drygt 60k material som då ger maxbeloppet 30k tillbaka.

Väntar offert från samma företag som ska installera Daikin - pris på Hitatchi som är samma som Sverigepumpen…
Återkommer med den offerten

Fyll gärna på med pris o erfarenheter!

• Bild på Hitachi varmvattenberedare och dess utedel, Sverigepumpen Bereda, med text om fördelar och produktinformation på en ljusblå bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
JosefAlexx JosefAlexx skrev:
Hej!

När det gäller bidragsgodkända värmepumpsberedare med separat utedel verkar marknaden begränsad till utbud .

Sverigepumpen säljer Bereda 270 (finns 190 liter också ) [länk]

som egentligen är en Hitachis Yutampo ([länk])

Jag undrar om någon här har en installerad och kan delge erfarenher samt pris ni betalat.

Även jämföra offerter ni som är pågång att beställa.
Jag har fått följande:
Pris Bereda 270 med utedel 5,3kw
31500 + moms
Installation 10.000+moms
Alltså 41500*1,25= 51875
30% ROT 3750:-
Totalt 48 125:-

Avgår 50 % Boverkets bidrag inom ett halvår ..
Köper en Daikin Prefera Golv XTH 30 med material på ca 24k så kommer landa på totalt drygt 60k material som då ger maxbeloppet 30k tillbaka.

Väntar offert från samma företag som ska installera Daikin - pris på Hitatchi som är samma som Sverigepumpen…
Återkommer med den offerten

Fyll gärna på med pris o erfarenheter!
65k Ink moms bara för materialet … galet

Blev det någon värmepumpsberedare?

Rabbithole Rabbithole skrev:
Blev det någon värmepumpsberedare?
Jajemen!

Säljer dock huset och blir med bergvärme framöver , men beredaren har funkat bra ! Fått bidraget också !

• Gilla
emmzor
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.