1 945 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Svenska ordet för dessa tvingar
Håller på och bygger en egen arbetsbänk som jag ska ha i garaget. Finns ju en hel uppsjö på youtube med instruktioner och många av dem har dels ett hålmönster där de fäster någon typ av tving/ som förs ner i ett hål samt en tving som löper i en U-profil i aluminium. Men frågan är vad heter dessa tvingar och vart hittar man dem i Sverige till ett vettigt pris?
De som man för ner i ett hål i arbetsbänken tror jag heter Dog Clamp på engelska?
Tror själva profilen där de sätter de andra tvingarna kallas för T-track?
Jag har letat som en galning men det är svårt när jag inte vet vad det heter på svenska! Nån som vet vad jag är ute efter?
De som man för ner i ett hål i arbetsbänken tror jag heter Dog Clamp på engelska?
Jag har letat som en galning men det är svårt när jag inte vet vad det heter på svenska! Nån som vet vad jag är ute efter?
Det första är väl Bänkhake på Svenska?E emimole skrev:Håller på och bygger en egen arbetsbänk som jag ska ha i garaget. Finns ju en hel uppsjö på youtube med instruktioner och många av dem har dels ett hålmönster där de fäster någon typ av tving/ som förs ner i ett hål samt en tving som löper i en U-profil i aluminium. Men frågan är vad heter dessa tvingar och vart hittar man dem i Sverige till ett vettigt pris?
Jag har letat som en galning men det är svårt när jag inte vet vad det heter på svenska! Nån som vet vad jag är ute efter?![]()
Som till hyvelbänkar.
edit: Nej, det är nog inte Bänkhake du är ute efter...
Verkar bara heta Spännare?
Klicka här för att svara