41 489 läst ·
227 svar
41k läst
227 svar
Svenska kraftnät jordning
Nä dom stoppade ner spetten. Gjorde mätningar.. lämnade kvar spetten i tomten. Sa att SvK inte var nöjda med resultaten och de skulle hitta på något annat..A avh67f skrev:
Har inte hört eller sett något sedan dess ifrån lokalnätet.
Däremot har SvK entreprenör skrapat bort all jord på bergen 10m från stolpen på bilden och gjort redo för gjuta något fundament. Stolpen 200-300m bort är ute på en åker och där har de grävt ett galet stort hål. 40*40m och gjutit något sinnesjukt stort. De pålade även här. Väldigt snyggt jobb.
Har hört dom ska ta ledningen ur drift nån gång i höst och börja resa tornen
Klicka här för att svara