A
Det som snikhol skrev i #201 var ju vettigt.

Att ts får ta del av SvKs initiala riskbedömning och den nya riskbedömningen efter åtgärder. Det borde kunna svara på alla funderingar.

En sådan riskbedömning måste ju alltid göras och det brukar energibolagen vara duktiga på.

Men det kanske redan framkommit i tråden?
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
Hör ni hur dom fullkomligt kör skiten ur ledningen?
Har alltså bott här i 30+ år och har aldrig låtit i närheten så mycket som de gjort sista tiden.


Undra om den nya som skulle innehålla tjockare kablar och dubbla antalet fräser ännu mer än detta?
 
Har förövrigt fått en ny plan. De tänker gräva om min. Och två grannars Elservis och ansluta den till någon ny isolertranformator som är 1.5m hög. 2m lång och 1m bred ca.


Blir ett jävla grävande genom hela tomten dä ledningarna till grannarna går över min tomt och runtom min väg
 
B Bonafluff skrev:
Hör ni hur dom fullkomligt kör skiten ur ledningen?
Hur hör man det? Det låter som koronaurladdning och de borde minska med högre ström eftersom spänningen sjunker en aning...
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
useless useless skrev:
Hur hör man det? Det låter som koronaurladdning och de borde minska med högre ström eftersom spänningen sjunker en aning...
Man hör det när man är och jobbar i trädgården eller ladan. Så är det något fräsande ljud i bakgrunden.
 
B Bonafluff skrev:
Man hör det när man är och jobbar i trädgården eller ladan. Så är det något fräsande ljud i bakgrunden.
Ja, men det har inget med att "köra skiten ur ledningen" att göra.
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
useless useless skrev:
Ja, men det har inget med att "köra skiten ur ledningen" att göra.
Varför har dom börjat göra såhär nu då
 
Det beror på vädret
 
  • Gilla
Dowser4711 och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det beror på vädret
Beror detta på vädret också? Eller kan de vara ett tecken på de kör skiten ur ledningen
 
Vädret.

Och möjligen att den isolanten är lite kaputt
 
Ok då är det inget värt rapp
M Millox skrev:
Vädret.

Och möjligen att den isolanten är lite kaputt
Ok då är det inget värt rapportera. Dom ska skrota skiten om någon månad.
 
hsd
Vi råkade ut för saltstorm för länge sedan, vattenfall var tvungen att bryta inkommande högspänning och tvätta isolatorer
 
hsd hsd skrev:
Vi råkade ut för saltstorm för länge sedan, vattenfall var tvungen att bryta inkommande högspänning och tvätta isolatorer
Julgran här ikväll.. bott under ledningen i 32 år så kan inte säga jag sett detta förr
 
  • Gilla
Igår
  • Laddar…
Hög luftfuktighet och saltbemängd luft i kombination med utslitna isolatorer. Har inget med belastningen på ledningen att göra utan endast miljö och spänning. Den senare hålls inom ett mycket snävt band, så det är inte det som påverkar.
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
M Millox skrev:
Hög luftfuktighet och saltbemängd luft i kombination med utslitna isolatorer. Har inget med belastningen på ledningen att göra utan endast miljö och spänning. Den senare hålls inom ett mycket snävt band, så det är inte det som påverkar.
Jag förstår. Kollade med värmekameran. Alla isolatorer var inte "röda" de var dom som blixtrade plus ett par till. Konstigt nog var några varma som var längst ifrån ledningen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.