41 489 läst ·
227 svar
41k läst
227 svar
Svenska kraftnät jordning
Det som snikhol skrev i #201 var ju vettigt.
Att ts får ta del av SvKs initiala riskbedömning och den nya riskbedömningen efter åtgärder. Det borde kunna svara på alla funderingar.
En sådan riskbedömning måste ju alltid göras och det brukar energibolagen vara duktiga på.
Men det kanske redan framkommit i tråden?
Att ts får ta del av SvKs initiala riskbedömning och den nya riskbedömningen efter åtgärder. Det borde kunna svara på alla funderingar.
En sådan riskbedömning måste ju alltid göras och det brukar energibolagen vara duktiga på.
Men det kanske redan framkommit i tråden?
Har förövrigt fått en ny plan. De tänker gräva om min. Och två grannars Elservis och ansluta den till någon ny isolertranformator som är 1.5m hög. 2m lång och 1m bred ca.
Blir ett jävla grävande genom hela tomten dä ledningarna till grannarna går över min tomt och runtom min väg
Blir ett jävla grävande genom hela tomten dä ledningarna till grannarna går över min tomt och runtom min väg
Hög luftfuktighet och saltbemängd luft i kombination med utslitna isolatorer. Har inget med belastningen på ledningen att göra utan endast miljö och spänning. Den senare hålls inom ett mycket snävt band, så det är inte det som påverkar.
Jag förstår. Kollade med värmekameran. Alla isolatorer var inte "röda" de var dom som blixtrade plus ett par till. Konstigt nog var några varma som var längst ifrån ledningenM Millox skrev: