Hej,
Jag har upptäckt svartmögel på mitt förråd.
Framförallt på takets undersida, samt på ena sidan av fasaden mittersta del.
För två år sedan isolerade jag friggeboden och nu undrar jag om det är därför.
Några synliga spår av mögel inne i förrådet kan jag inte se utan möglet syns som sagt på utsidan.
Friggeboden är endast två år gammal och detta känns absolut inte bra att den ska mögla.
Jag har borstat samtliga synliga mögelangrepp med hjälp av vatten och diskmedel.
Frågan är nu om jag sprayar någon mögeldödare på träbrädorna eller vidta en annan åtgärd.
Har även ställt en hink torrbollen inne i förrådet i förebyggande syfte.
Bifogat bild är på fasaden.
Efter rengöring med diskmedel och vatten vart det lite bättre, bild 2
All hjälp uppskattas.
Hälsningar
Matte