S Stefan Malmqvist skrev:
Rengör fogen! vad fan är problemet . Folk blir tammefan dummare för varje år . 🤣
Näääää... Fel, fel fel😉

Drar bara inte egna slutsatser genom livet, utan förlitar sig på Google, forum e t c.
Blir rena kaoset, när nätet lägger av...

Har haft liknande på några ställen i hyfsat ventilerat duschhörn. Tror det var på fläckar av schampo eller duscholja som inte blivit avsköljt. Behandlade alla fogar med Boracol special och några gånger på fläckarna. Det blev bra.

• Gilla
kentauren och 1 till
  • Laddar…
Jag har goda erfarenheter av Fogrent och Mögelbort från byggvaruhandeln, se länk i tidigare inlägg. Först bort med tvål och smuts, sen bort med möglet!

• Gilla
Hybro
  • Laddar…
C chubbydancer skrev:
Jag försöker identifiera om detta är svartmögel eller inte. Vad jag läst mig till så växer inte svartmögel i kakelfogar på det här sättet.
Upplever heller inte vårt badrum som särskilt fuktigt, det har varit en del torkrum för ungarnas blöta kläder en del under vintern i och för sig men det tycker jag borde funka.
Genomförd och godkänd OVK i hela fastigheten för något år sedan, de var och kollade alla lägenheterna.

Annars är det bara husmorstipsen som gäller antar jag?

/C
Kan vara alger, vilket inte är så ovanligt i våtutrymmen. Prova med "algtvätt" av något slag

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.