Våra två badrum verkar vara en följetång som aldrig tar slut. Har sett att det har kommit lite svart bakom endel av de nedersta fogarna i våran duschhörna och idag började jag titta på det ImageUploadedByTapatalk1379235636.800787.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
och det visade sig att det är svartmögel bakom fogen. Badrummet är två år gammal så siliconfogen borde bara i bra skick. Är detta ett vanligt problem som man inte kan komma ifrån eller ska jag gå vidare till försäkringsbolaget?

Har nu läst lite att det verkar vara ett vanligt problem. Tänkte ta bort fogen tills jag kommer till fräsch fog, verkar som att de inte har fått in fogen hela vägen mot väggen då det har samlats fukt bakom fogen. Ska tvätta rent med anti-mögel och sen låta det torka i ett dygn innan jag är där med fogen. Någon som har något annat tips?

Jag är inte någon expert på ämnet.
Men när jag gjorde mitt badrum så har jag för mig att den mjukfogen i vägg-golv vinkeln inte ska fyllas ända in till tätskiktet!
Vatten från väggens tätskikt ska kunna rinna ner på golvets tätskikt.

Men som sagt, jag tror att jag läste mig till det då.. Och gjorde själv så.
Det kan ha ändrats sedan dess (-08)

Mvh Freddan

Nu är inte jag plattsättare men jag tror man har slutat med Silicon vid vägg och golv och använder den vanliga fogen?
Just för att tillåta en fuktvandring där.
Jag gjorde så i min tvättstuga med gott resultat!

MTech skrev:
Nu är inte jag plattsättare men jag tror man har slutat med Silicon vid vägg och golv och använder den vanliga fogen?
Just för att tillåta en fuktvandring där.
Jag gjorde så i min tvättstuga med gott resultat!
Så gör nog proffsen i dag....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.