Tjena.
Ska byta golvet i hallen nu. Är detta Svartlim ? Det är nån sorts papp eller nått som verkar sitta väldigt hårt, inte testat börja riva i det.
Det luktar lite speciellt när man luktar på det.
Huset är byggt 65.
Ska jag börja dra i det ?
Ska byta golvet i hallen nu. Är detta Svartlim ? Det är nån sorts papp eller nått som verkar sitta väldigt hårt, inte testat börja riva i det.
Det luktar lite speciellt när man luktar på det.
Huset är byggt 65.
Ska jag börja dra i det ?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu har du troligen löst det, men om golvet är så gammalt kan det finnas aspes, har rivit ut en plastmatta själv med liknade färg på limet (körde munskydd mesta av tiden, men riktiga hantverkare kör med hel trycksatt skyddsutrustning).C Charlie Bengtsson skrev:
Får du i dig aspes, tar det ungefär 20/40år innan du märker effekten.
Kam vara möjligt, men aspes i sig själv är rätt otrevlig. Går inte ur kroppen utan lagras i lugorna. Räcker med rätt liten mängd för att få sin dödsdom.useless skrev:
Dom som jobbade i fabriker som gjorde eterniplattor, när allt avslöjades och fick göra läkarundersökningar på dessa som jobbat där i många år, krasade det i lungorna (var så många fibrer som kroppen hade kapslat in).
I usa visste dom redan på 50-talet att det inte var så nyttig, i Sverige blundade dem i stället. Medan resten av världen slutade använda materialet.
Det kan det göra om man har otur, men risken är enligt vad jag läst dosberoende på ett ganska linjärt sätt.B Broken arrow skrev:
Turligt nog får man väl säga, eftersom luften vi andas aldrig är helt fri från asbestfibrer.
Stämmer det? Enligt "Dr Google" var tvärtom Sverige först i världen att förbjuda asbest i byggindustrin.B Broken arrow skrev:
Klicka här för att svara