86 läst ·
2 svar
86 läst
2 svar
Svarta märken från torktumlaren
Har en äldre Cylinda Sverigetorken som på senare tid gör svarta små streck på tvätten, ser nästan ut som brännmärken.
Vet någon om det går att fixa? Modellen är relativt lättmekad och tidigare har vi haft Electroluxaren på forumet som kunde det mesta men jag vet inte om han finns kvar?
Vet någon om det går att fixa? Modellen är relativt lättmekad och tidigare har vi haft Electroluxaren på forumet som kunde det mesta men jag vet inte om han finns kvar?
Hur gammal är torktumlaren?G gluecifer skrev:
Luktar det bränt när du använder den?
Tänker att det kan vara ludd som fastnat och stänger luftflödet eller ligger emot elementet.
Kan kanske vara rester ifrån gummilist eller rem kanske.
Jag hade tidigare en torktumlare med kondensor som gick sönder, lagade den några gånger innan jag insåg att det lönade sig att köpa en ny med värmepump som återcirkulerade värmen istället för att bara släppa ut den på baksidan. (Tvätten blir snabbare torr och slukar inte lika mycket energi)
Jag är osäker på ålder, minst 10 år. Köpte den begagnad för 500 och lagade nån rem , så den har varit billig på så vis.
Den luktar inte bränt utan funkar bra i övrigt. Har googlat lite nu och den kan vara nån filtertätning som är dålig mellan chassi och trumma. Då kan kläder fastna emellan och nypas till, det skulle kunna vara anledningen. Har någon sprängskiss till äldre cylinda tro?
Den luktar inte bränt utan funkar bra i övrigt. Har googlat lite nu och den kan vara nån filtertätning som är dålig mellan chassi och trumma. Då kan kläder fastna emellan och nypas till, det skulle kunna vara anledningen. Har någon sprängskiss till äldre cylinda tro?
Klicka här för att svara