krilleman_215 skrev:
Jag har byggt detta köket en gång i tiden, svartmatta luckor och laminatskiva. Båda köpta på IKEA, dock inte av den nylanserade serien kök. Tydligen gjorde jag inte helt fel, då lägenheten såldes rekord-dyrt i föreningen 2010.

[bild]

[bild]
Riktigt, riktigt läckert!!!
När jag ser din övergång från svart till grå bänkskiva och sen vitt kakel känns vårt byte av bänkskiva helt rätt. Vi ändrade oss från en riktigt ljus till en mer grå bänkskiva.

Det jag sökte som inspiration var bilder på "vanliga" kök. Nästan alla jag hittade vid googling kändes som "designobjekt" och gav inte rätt känsla, även om en del bilder var på helt vanliga kök.

Fortsätt gärna sätta in bilder om det finns fler vågat svart kök! :-)

sblixten skrev:
Jag får ångest bara av en bild.
Tur smaken är som baken:thumbup:
Hihi! För oss var det helt otippat att vi skulle falla pladask för ett svart kök. Viss ågren finns ju för att vi upptäcker att vi valt fel, men det känns inte så...

Drömmarn skrev:
Hihi! För oss var det helt otippat att vi skulle falla pladask för ett svart kök. Viss ågren finns ju för att vi upptäcker att vi valt fel, men det känns inte så...
Får säga att det vita väger upp och bra belysning är ett plus.
I övrigt tycker jag ni valt en tilltalande lösning(enligt mig) med många högskåp som sväljer mycket.
Jag är glad att vi är olika och har inga som helst problem med att andra har svarta kök, men själv kan jag inte stå i ett svart kök flera dagar i veckan.
I övrigt kan jag säga: -Snyggt och välplanerat kök ni har:thumbup:

PCLarsson skrev:
Sitter en fläkt i taket...
Jo, jag såg den, men ju längre till fläkten desto sämre funktion vid samma flöde. Här är det väldigt långt mellan och väldigt öppet åt all håll. Det vore intressant att veta hur bra upptaget blir i praktiken.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.