8 387 läst ·
6 svar
8k läst
6 svar
Problem - Svart bänkskiva / Svarta köksluckor
Hej,
Igår fick jag hem mina måttbeställda bänkskivor från Ikea. De är tillverkade i svart laminat.
Jag har även köpt svart Ikea köksluckor av typen Applåd.
När jag monterade dessa tillsammans blev jag väldigt besviken. Det var inte alls samma svarta färg på bänkskivan som på köksluckorna.
Bänkskivan såg mörkgrå ut i jämförelse med luckorna. Detta gör att helhetsintrycket blir sådär...det känns som om det hade varit bättre att helt byta färg på bänkskivan när det ändå inte blir samma svarta färg. T.o.m vit bänskiva hade känts bättre.
Är det någon annan som upplevt något liknande med Ikeas bänkskiva??
Vad tycker ni jag ska göra??
Igår fick jag hem mina måttbeställda bänkskivor från Ikea. De är tillverkade i svart laminat.
Jag har även köpt svart Ikea köksluckor av typen Applåd.
När jag monterade dessa tillsammans blev jag väldigt besviken. Det var inte alls samma svarta färg på bänkskivan som på köksluckorna.
Bänkskivan såg mörkgrå ut i jämförelse med luckorna. Detta gör att helhetsintrycket blir sådär...det känns som om det hade varit bättre att helt byta färg på bänkskivan när det ändå inte blir samma svarta färg. T.o.m vit bänskiva hade känts bättre.
Är det någon annan som upplevt något liknande med Ikeas bänkskiva??
Vad tycker ni jag ska göra??
Tre enkla tips!
1. Prata med IKEA om problemet, se vad de säger.
2. Testa att ändra ljussättningen i köket det kan göra underverk.
3. Tänk på att de du ser kanske inte andra ser, bjud hem en vän och vänta
en stund och fråga vad de tycker.
1. Prata med IKEA om problemet, se vad de säger.
2. Testa att ändra ljussättningen i köket det kan göra underverk.
3. Tänk på att de du ser kanske inte andra ser, bjud hem en vän och vänta
en stund och fråga vad de tycker.
Jag har skapat ett case hos Ikea. Just nu väntar jag på svar från dem. Jag uppdaterar när jag får deras svar.
Jag använde deras kökshjälp och precis som nämnts ovan tycker jag att de borde upplysa om detta. Om svart bänkskiva och svarta luckor inte har samma färg borde det på något sätt framgå eller informeras om.
Jag uppdaterar om/när jag får svar.
Jag använde deras kökshjälp och precis som nämnts ovan tycker jag att de borde upplysa om detta. Om svart bänkskiva och svarta luckor inte har samma färg borde det på något sätt framgå eller informeras om.
Jag uppdaterar om/när jag får svar.
Hade du sett bänk luckor tillsammans "live" innan du köpte? Om färgen skiljer avsevärt från prover/"live-utställning" kan jag inte tänka mig att IKEA skulle bråka. Dom brukar inte vara kinkiga med den typen av reklamationer.eeekarlsson skrev:
Om inte så lär av läxan och låt om möjligt färgval ta lite tid och göra sig omaket att Alltid plocka hem prover av de material man tänkt kombinera och se hur det ser ut, i det tilltänkta rummet, i rätt ljus. Allt annat är att köpa en bingolott.
Dessvärre är det en sjuka som sprider sig att leverantörer/producenter tycker att de gjort sitt när de slängt upp en halvtaskig hemsida med bilder på produkterna (som har noll värde för färgval) och sedan tycker att dom är listiga när dom drar ner på utskick av prover. Personligen bojkottar jag företag som inte kan prestera prover (genom provbitar direkt eller via åf alt återköp av produkter).
Håller med vgurra. Vet inte hur många provbitar av kakel, klinker och träbitar vi har hemma. Det brukar alltid gå att ordna. Ibland får man betala lite, eller kanske bara låna hem, men det är det värt. T.ex den antracitgrå Virrvar, som vi har valt att använda. Den skiftade i massor med olika märkliga färger beroende på vilket sällskap den hade. Den lilla provbiten låg länge i min handväska.
Den värsta var faktiskt en i butiken jättesnygg grå-beige sandsten som vi nästan valde att köpa redan i butiken. När det trots allt blev en provbit och den kom hem dit den skulle ligga var den rosa.
Samma med färgkulörer. Provburkar är väl investerade pengar.
Den värsta var faktiskt en i butiken jättesnygg grå-beige sandsten som vi nästan valde att köpa redan i butiken. När det trots allt blev en provbit och den kom hem dit den skulle ligga var den rosa.
Samma med färgkulörer. Provburkar är väl investerade pengar.
Klicka här för att svara