Önskar smakråd/synpunkter:
Har bestämt oss för svart granit (Nero Africa Impala) med spishällen övermonterad och hon underlimmad. Vad gäller hon har vi två alternativ:
1) Intra Granite Cristalite Classic N-150 onyx. Denna är alltså i svart granitliknande material.
2) Franke Compact CPX 160. Rostfri.
Bägge har en liten ho och en större - och det har vi provat och ska ha. Men blir svart ho för mycket svart, så att säga? Frankes ho är som sagt rostfri men blir snygg underlimmad då det blir en extra "rundning" i skivan med en naturlig plats för blandaren. Och rostfritt i kombination med svart är ju också snyggt.
Jag och den jag delar livet med röstar just nu olika...
Har någon erfarenheter att dela med sig?
Förresten, köket är i övrigt vitt, golvet i ek och en kompletterande arbetsbänk på motsatt sida i ek.
Har bestämt oss för svart granit (Nero Africa Impala) med spishällen övermonterad och hon underlimmad. Vad gäller hon har vi två alternativ:
1) Intra Granite Cristalite Classic N-150 onyx. Denna är alltså i svart granitliknande material.
2) Franke Compact CPX 160. Rostfri.
Bägge har en liten ho och en större - och det har vi provat och ska ha. Men blir svart ho för mycket svart, så att säga? Frankes ho är som sagt rostfri men blir snygg underlimmad då det blir en extra "rundning" i skivan med en naturlig plats för blandaren. Och rostfritt i kombination med svart är ju också snyggt.
Jag och den jag delar livet med röstar just nu olika...
Har någon erfarenheter att dela med sig?
Förresten, köket är i övrigt vitt, golvet i ek och en kompletterande arbetsbänk på motsatt sida i ek.
Underlimmade vaskar är lite snuskigt
kanten som blir mellan sten och vask är svår att hålla ren
Stenkanten är också mer utsatt för slag från grytor och stekpannor och blir med tiden lite trasad
Alternativet är att planlimma vasken som ger en slitstark kant
Lägger in 4 bilder nedan
1 Blanco AXIA 5 S-F silgranit
och 1 st Intra EUP80V plåt
Båda är planlimmade
kanten som blir mellan sten och vask är svår att hålla ren
Stenkanten är också mer utsatt för slag från grytor och stekpannor och blir med tiden lite trasad
Alternativet är att planlimma vasken som ger en slitstark kant
Lägger in 4 bilder nedan
1 Blanco AXIA 5 S-F silgranit
och 1 st Intra EUP80V plåt
Båda är planlimmade
Klicka här för att svara