BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 207 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 207 inlägg
Det jag försökte säga, och som jag tror att även Johan Gunverth var inne på, är att om den Falu svart som TS har köpt ser ut som din är det helt fel att beskriva den med färgkoden S8500-N, eftersom den färgkoden står för en mörk gråsvart färg. Om TS:s färg är rödbrunaktig som din borde inte färgkoden sluta med 00-N utan t.ex. 20-G80R eller något annat.Claes Sörmland skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 223 inlägg
Kimrök ger dessutom ”blålila” ton, inte neutralt som många tror. Om man då känner att den kimröksgråa färgen är neutral kommer den ”NCS-neutrala” att uppfattas som varmare. Syncentrat är fantastiskt bra på att motkompensera och förstöra all förväntad färguppfattning. 🤓
Tack allihop!
Den färg jag har från Falu vapenfabrik är svart, verkligen svart. Jag tycker inte den går åt brun utan jag skulle beskriva den som kolsvart.
Den burk jag hade från Bauahus som jag målade takfoten med var också svart men säg mycket gråare ut innan den torkade.
Resultatet blev helt ok. De olika färgerna Maps inte bredvid varandra och därav blir en viss skillnad acceptabel. Jag kommer måla vidare med Bauhausrgen på övriga sidor av huset (takfoten alltså).
Den färg jag har från Falu vapenfabrik är svart, verkligen svart. Jag tycker inte den går åt brun utan jag skulle beskriva den som kolsvart.
Den burk jag hade från Bauahus som jag målade takfoten med var också svart men säg mycket gråare ut innan den torkade.
Resultatet blev helt ok. De olika färgerna Maps inte bredvid varandra och därav blir en viss skillnad acceptabel. Jag kommer måla vidare med Bauhausrgen på övriga sidor av huset (takfoten alltså).
Klicka här för att svara