Jag har målad fasaden med Auson tjärvitriol, men upptäckte 1 år efter när fasaden var spikad att den har har kommit på.. sedan (dumma jag) målade över 🤦‍♀️ går det att behandla nu eller det är för sent. Tack för alla svar.
 
  • Närbild av träfasad målad med tjärvitriol, med synliga spikmärken och ojämn målning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är klart det går. Men behövs det?

Vad säger Auson om saken? De om någon borde kunna veta vad deras produkt har för egenskaper.
 
  • Gilla
Melektra
  • Laddar…
M Melektra skrev:
Jag har målad fasaden med Auson tjärvitriol, men upptäckte 1 år efter när fasaden var spikad att den har har kommit på.. sedan (dumma jag) målade över 🤦‍♀️ går det att behandla nu eller det är för sent. Tack för alla svar.
Spraya över hela fasaden med Bensaltensid utspädd till ca 3 %.
 
  • Gilla
Melektra
  • Laddar…
J jawen skrev:
Spraya över hela fasaden med Bensaltensid utspädd till ca 3 %.
Tack snälla.
 
  • Gilla
jawen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.