2 667 läst ·
29 svar
3k läst
29 svar
svårt att montera kallrasventil på en trumma?
K 125 har en dia. på 118 mm och ditt rör är 200 mm .
och några monterings kit har dom inte så det får man lösa själva..Eftersom den bara skall sitta på plats utan annan påverkan så skulle jag lösa det så här.....tag en frigolit platta ca. 50 mm tjock ,, märk ut en dia på 200 mm så den passar till rörets insida, såga med ett elsticksåg,, märk sedan ut 80 mm dia, i mitten såga ut den delen också...
sätt fast K 125 i mitten,, tryck det sedan försiktigt in i röret.. så har du ditt kallrasskydd på plats...
Eti..
och några monterings kit har dom inte så det får man lösa själva..Eftersom den bara skall sitta på plats utan annan påverkan så skulle jag lösa det så här.....tag en frigolit platta ca. 50 mm tjock ,, märk ut en dia på 200 mm så den passar till rörets insida, såga med ett elsticksåg,, märk sedan ut 80 mm dia, i mitten såga ut den delen också...
sätt fast K 125 i mitten,, tryck det sedan försiktigt in i röret.. så har du ditt kallrasskydd på plats...
Eti..
Jo jag har funderat på sånna när jag sett dem inne i fläktrum.
Fast då vore det mer intressant att göra fläkten varvtalsstyrd utifrån utetemperaturen.
Gillar inte riktigt tanken med att fådit en mindre ventil med adapter just för att det kommer bli som en strypning.. fast fläkten kommer ju snurra samma fart som innan och då anar jag ju någon negativ effekt som påföljd.
Fast då vore det mer intressant att göra fläkten varvtalsstyrd utifrån utetemperaturen.
Gillar inte riktigt tanken med att fådit en mindre ventil med adapter just för att det kommer bli som en strypning.. fast fläkten kommer ju snurra samma fart som innan och då anar jag ju någon negativ effekt som påföljd.
Visserligen vet jag inte vad du har för hus, inplastat eller gammalt.
Men jag hade inte snålat på ventilationen oavsett.
På sin höjd minskat vid länge tids frånvaro, inte annat.
Backspjäll för kanalmontage.
Spjäll med motordon.
Men jag var inte riktigt klar över vilken dimension på kanalen du hade....
Men jag hade inte snålat på ventilationen oavsett.
På sin höjd minskat vid länge tids frånvaro, inte annat.
Backspjäll för kanalmontage.
Spjäll med motordon.
Men jag var inte riktigt klar över vilken dimension på kanalen du hade....
Båda har 90 graders svängar rätt tidigt. ena har dessutom en strypinsats för dämpa ljud. Samt ena är lackad för många hundra. och båda är utvalda för att vara tystare köpt.
- Anar att dessa luftdon kanske bygger mer på höjden?
Samt att jag vill helst inte att stammen kylsner. Hellre ha kallrasventilen sånära fläkten som möjligt.
- Anar att dessa luftdon kanske bygger mer på höjden?
Samt att jag vill helst inte att stammen kylsner. Hellre ha kallrasventilen sånära fläkten som möjligt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden