2 667 läst ·
29 svar
3k läst
29 svar
svårt att montera kallrasventil på en trumma?
Sida 1 av 2
Jag har mekanisk ventilation i villan.
Har planerat att stanna fläkten i vissa perioder.
Problemet blir då kallraset.
Hade behövt en ventil som stänger trumman som går upp till fläkten.
Vet inte vilken diameter det är på den. Kanske 50cm?
Finns det bra ventiler. Är det svårt att montera dessa?
Har planerat att stanna fläkten i vissa perioder.
Problemet blir då kallraset.
Hade behövt en ventil som stänger trumman som går upp till fläkten.
Vet inte vilken diameter det är på den. Kanske 50cm?
Finns det bra ventiler. Är det svårt att montera dessa?
Går rakt upp.
Blir lite nervös när jag ser isoleringen som är ovalformad men så kan väl inte röret vara.
Ville inte tabort isoleringen för att mäta men chansade lite med tumstocken utanpå isoleringen
och gissar på 20cm.. (lite skillnad mot 50 som jag först gissade ur minnet, hehe)
sitter inspektionslucka. lite här och var ifall det kan underlätta ombyggnad
Blir lite nervös när jag ser isoleringen som är ovalformad men så kan väl inte röret vara.
Ville inte tabort isoleringen för att mäta men chansade lite med tumstocken utanpå isoleringen
och gissar på 20cm.. (lite skillnad mot 50 som jag först gissade ur minnet, hehe)
sitter inspektionslucka. lite här och var ifall det kan underlätta ombyggnad
gå in på sidan igen ... till vänster finns Kategorier ....gå ner till ventilationsprodukter.. tryck ...
gå till ventiler och don ....tryck ... därefter ser du Frånluftsventiler ..tryck igen...
sen är du på sidan
Eti..
gå till ventiler och don ....tryck ... därefter ser du Frånluftsventiler ..tryck igen...
sen är du på sidan
Eti..
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Det står inte. Men Fresh Intellivents produkter är ju just väggventiler/väggfläktar.
Nu har jag förvisso inte mitt riktiga rör-mått men denna 118mm modell anar jag inte är rätt diameter. Hur löser jag isf detta?
Måste ju finnas riktiga metall-ventiler med gjorda för ventilationstammar.
Nu har jag förvisso inte mitt riktiga rör-mått men denna 118mm modell anar jag inte är rätt diameter. Hur löser jag isf detta?
Måste ju finnas riktiga metall-ventiler med gjorda för ventilationstammar.
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "Intellivents"
Badrumsfläkt Intellivent S Fresh
Komplett frånluftsfläkt
2 185 kr inkl moms
Läs mer