Hej
Har en ebeco golvvärme i ett av badrummen.
Men har svårt att få bra värme, antigen är det för varmt eller så blir det kallt. Går inte att få ett bra mellanläge. Försöker att bara vrida vredet lite men då slår det av ist.
Vrider man sen upp den för att få varmt igen så blir det ist varmare än vad det behöver vara.
finns det någon lösning? Eller ska man byta termostat?
Har en ebeco golvvärme i ett av badrummen.
Men har svårt att få bra värme, antigen är det för varmt eller så blir det kallt. Går inte att få ett bra mellanläge. Försöker att bara vrida vredet lite men då slår det av ist.
Vrider man sen upp den för att få varmt igen så blir det ist varmare än vad det behöver vara.
finns det någon lösning? Eller ska man byta termostat?
Har temp.styrningen fungerat korrekt men nu har problem uppstått eller är det en nyinstallation?
Enl. spec så ska termostaten (EB-therm 55) hålla temp på +- 0,3 grader.
Termostaten är avancerad och har funktion för att både kunna mäta lufttemp och golvtemp (via separat sensor).
Har du koll på vad som används i ditt fall?
Enl. spec så ska termostaten (EB-therm 55) hålla temp på +- 0,3 grader.
Termostaten är avancerad och har funktion för att både kunna mäta lufttemp och golvtemp (via separat sensor).
Har du koll på vad som används i ditt fall?
Termostaten sitter inte i badrummet, kan det vara så att den känner av luften är svalare och då slår på värmen. Går det att bara köra med golvgivaren?E etompau skrev:Har temp.styrningen fungerat korrekt men nu har problem uppstått eller är det en nyinstallation?
Enl. spec så ska termostaten (EB-therm 55) hålla temp på +- 0,3 grader.
Termostaten är avancerad och har funktion för att både kunna mäta lufttemp och golvtemp (via separat sensor).
Har du koll på vad som används i ditt fall?
Klicka här för att svara


