Hej alla!

För många år sedan höll jag på en del med RC-flygning, och under en period byggde jag en del flygplan i depron. Den hobbyn är nedlagd för länge sedan, men jag hade en rejäl bit kvar av en depron-skiva som jag har använt till alla möjliga andra ändamål genom åren.

Nyligen tog skivan slut, då jag skar ut bitar för att ha som temporär mörkläggning i gillestugans små fönster. Tyvärr räckte den bara till två av tre fönster, så nu skulle jag vilja köpa en skiva till.

Minns att jag köpte depronet på någon golvfirma, men inte vilken, och det är så länge sedan att den firman säkert inte existerar längre. Jag har sökt efter andra källor, men hittar ingenting.

Har golvbranchen slutat med depron, eller kallas det något annat kanske?

Jag söker alltså svart 6 mm depron som ser ut så här:

Svart 6 mm depron-skiva med utskuren del, liggande på färgstänkt yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mvh
Fred

Visst var det märket EBECO som hade depron som isolering till sin golvvärme? Men produkten hette inte Depron. Kan det vara det här: https://www.ebeco.se/produkter/isolering/ebisol
Flög mycket med deltavingar i depron drivna av billiga elmotorer. Billiga och höll för oerhört mycket misshandel och dåligt flygtekniskt omdöme.

• Gilla
Paxman
  • Laddar…
P Paxman skrev:
Jag söker alltså svart 6 mm depron som ser ut så här:
Kanske något här passar?
https://mbs-rcmodels.se/depron-2/

Depron-skivor i olika storlekar som visas för köp på hemsidan MBS RC Models.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
J JPW skrev:
Visst var det märket EBECO som hade depron som isolering till sin golvvärme? Men produkten hette inte Depron.
Frågan är om det går att köpa som privatperson. 🤔

Alfredo Alfredo skrev:
Kanske något här passar?
[länk]
Lite för långt för mig att åka för en skiva...😁

T Taxture skrev:
[länk]
Hey!! Där fanns det ju...till och med i lager hos min lokala Bauhaus! 😃👍 Inte för att jag behöver 10 skivor för det att täcka sista fönstret...men det är ändå värt 350 spänn. Och vem vet, jag kanske börjar bygga RC-plan igen! 😜

Stort tack @Taxture!

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.