I dagsläget har vi tv:n jämte kaminen och kablarna till ljudet ligger på golvet förbi valvet, dessutom har vi ett stort fönster i nacken som speglar sig i tv bilden så vi får ha persiennerna nere hela tiden.
Jag är inte nöjd med möbleringen i mitt vardagsrum och jag har slut på idéer och någon av er kanske ser den självklara lösningen?
Jag är inte nöjd med möbleringen i mitt vardagsrum och jag har slut på idéer och någon av er kanske ser den självklara lösningen?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
1.TV:n. Ha teven på väggen där du ha din rygg på första bilden. Jag hade fäst den på väggen och slopat bänken den sår på för att spara plats. Antar att inget finns på den väggen?(dörröppning mm).
2. Soffan. Blir något problematisk då du har en ganska så "klumpig" soffa i två delar. Jag hade skaffat nån typ divan variant med divanen mot fönstret. Bakom soffan sedan kan man ha någon snygg hylla eller nått? Man vill ju ha den fina braskaminen i fokus också.
Alternativt ställer du den större soffan mot väggen du står vid på första bilden och skaffar sen en skit stor tv att fästa på väggen mitt emot
Håller med om att det var ett svårmöblerat rum! Har samma problem hemma faktiskt..
2. Soffan. Blir något problematisk då du har en ganska så "klumpig" soffa i två delar. Jag hade skaffat nån typ divan variant med divanen mot fönstret. Bakom soffan sedan kan man ha någon snygg hylla eller nått? Man vill ju ha den fina braskaminen i fokus också.
Alternativt ställer du den större soffan mot väggen du står vid på första bilden och skaffar sen en skit stor tv att fästa på väggen mitt emot
Håller med om att det var ett svårmöblerat rum! Har samma problem hemma faktiskt..
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Enkelt!
Ställ stora soffan mot väggen överst på bilden.
Kan ju även vara en vinkelsoffa med det lilla vinkelbenet längs med fönsterväggen.
TVn vid eller framför vägg nederst på bilden.
Så ser ni ut genom fönstret lite snett, men ser alla vackra blommor och buskar.
Och slipper störande reflexer i TVn genom fönstret
Ungefär så gjorde vi i förra huset. Men nu kör vi utan TV. Livet är för kort för att hinna med allt,
så Let's Dance och Mello är bortrationaliserat
Ställ stora soffan mot väggen överst på bilden.
Kan ju även vara en vinkelsoffa med det lilla vinkelbenet längs med fönsterväggen.
TVn vid eller framför vägg nederst på bilden.
Så ser ni ut genom fönstret lite snett, men ser alla vackra blommor och buskar.
Och slipper störande reflexer i TVn genom fönstret
Ungefär så gjorde vi i förra huset. Men nu kör vi utan TV. Livet är för kort för att hinna med allt,
så Let's Dance och Mello är bortrationaliserat
Redigerat:
Enkelt!
Sätt TV där du själv står på första bilden och flytta sofforna så att du får en mysig hörna där du både kan njuta av brasan och kolla på TV:n samtidigt.
Där du har tvåsitssoffan kanske du kan ställa en bokhylla och en Fotölj för musiklyssning. Och kanske en yuccapalm och en lavalampa
Sätt TV där du själv står på första bilden och flytta sofforna så att du får en mysig hörna där du både kan njuta av brasan och kolla på TV:n samtidigt.
Där du har tvåsitssoffan kanske du kan ställa en bokhylla och en Fotölj för musiklyssning. Och kanske en yuccapalm och en lavalampa
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 296 inlägg
Byt plats på lillsoffan och tv samt mura igen valvet.
Alternativt sätt en fotölj framför kaminen och tv på lillsoffans plats.
Alternativt sätt en fotölj framför kaminen och tv på lillsoffans plats.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Man måste inte ha sofforna upptryckta mot en vägg, även om det är typiskt svenskt.
Tycker även att Tv:n ser ut att sitta lite högt på bänken, som för övrigt ger ett rörigt intryck.
En planlösning hade varit smidig så vi visste förutsättningarna.
Tycker även att Tv:n ser ut att sitta lite högt på bänken, som för övrigt ger ett rörigt intryck.
En planlösning hade varit smidig så vi visste förutsättningarna.
Klicka här för att svara