Jag har arbetat med Takpapp i 25år + och stött på de flesta typer av lösningar och omläggningar med takpapp.
Jag svarar gärna på frågor , funderingar eller eventuella problem ni kan tänkas ha med papptak.

Redigerat av moderator:
Hur löser man enkelt takstege på listtäckt 20 år gammalt papptak? Hittills har jag haft "snälla" sotare, delvis för att skorstenen sitter någon meter över takfot och inte i taknock. Jag hoppas pappen håller ett antal år till men som det är idag blir det anmärkning vid inspektion.

yonna yonna skrev:
Hur löser man enkelt takstege på listtäckt 20 år gammalt papptak? Hittills har jag haft "snälla" sotare, delvis för att skorstenen sitter någon meter över takfot och inte i taknock. Jag hoppas pappen håller ett antal år till men som det är idag blir det anmärkning vid inspektion.
Finns takstege för just papptak med infästni gsplattor man svetsar takpapp över, vart i lsndet håller du till?

roofius roofius skrev:
Finns takstege för just papptak med infästni gsplattor man svetsar takpapp över, vart i lsndet håller du till?
Jag misstänker att det inte är lämpligt på så gammalt tak. Ligger dessutom i fullt söderläge så taket håller förmodligen inte 30 år. Vill bara ha ditt "tyckande" då här inte finns så många leverantöter på Österlen.

• Gilla
roofius
  • Laddar…
ja tyvärr då får du bara bulta ner takstegen och täta bultar, väldigt många gör så, är inte fackmannamässigt korrekt men klar

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.