Hej, jag håller på att måla om huset och har ett svalbo med ungar i takfogen. Jag kan verkligen inte ta ner det. Vad brukar man göra? Jag har normalt sett inget emot att dom är där förutom att dom skitar ner men dom äter insekter och är rättså rara att kolla på. Men inte optimalt när fasaden ska målas. Vill inte skrämma ihjäl morsan heller... Vad gör ni andra åt småfåglar och andra djur som är ivägen när ni renoverar?

• Fågelbo under husets takkant, gömd bakom avloppsrör, byggnadens vita yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är nog bara att bita i äpplet och vänta ut, tar inte så lång tid till innan dom är flygga. Problemet är att dom använder boet till att mellanlanda i och återhämta krafter. Kan du inte börja på en annan sida ( brukar vara 3 sidor på ett hus ) Sen sätter du ett kycklingnät på den platsen och kanske annan plats med,så är du av med det problemet framöver

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Är nog bara att bita i äpplet och vänta ut, tar inte så lång tid till innan dom är flygga. Problemet är att dom använder boet till att mellanlanda i och återhämta krafter. Kan du inte börja på en annan sida ( brukar vara 3 sidor på ett hus ) Sen sätter du ett kycklingnät på den platsen och kanske annan plats med,så är du av med det problemet framöver
Målarn som målar. Men får nog måla den biten själv senare i höst eller nått. Okej så dom gillar inte kycklingnät alltså, ska prova. Tack för tips

• Gilla
yonna och 1 till
  • Laddar…
Det gäller att stoppa dom och andra småfåglar att bygga. Kommer inte ihåg maskornas storlek. Annars kan man ta putsnät , det har maskor 10X10 mm och garanterat, där kommer inga hyresgäster in.

RoTe
Fantastiskt kul med alla autocorrect-rubriker, man har aldrig någon aning om vad tråden ska handla om!

• Haha
  • Gilla
Lostmoose och 1 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Fantastiskt kul med alla autocorrect-rubriker, man har aldrig någon aning om vad tråden ska handla om!
:crysmile: ledsen, såg inte det. Jag fixar...

Nu ändrat från Svalbard till svalbo :cool:(y)

• Haha
Perplexus
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.