Hej, jag håller på att måla om huset och har ett svalbo med ungar i takfogen. Jag kan verkligen inte ta ner det. Vad brukar man göra? Jag har normalt sett inget emot att dom är där förutom att dom skitar ner men dom äter insekter och är rättså rara att kolla på. Men inte optimalt när fasaden ska målas. Vill inte skrämma ihjäl morsan heller... Vad gör ni andra åt småfåglar och andra djur som är ivägen när ni renoverar?
Är nog bara att bita i äpplet och vänta ut, tar inte så lång tid till innan dom är flygga. Problemet är att dom använder boet till att mellanlanda i och återhämta krafter. Kan du inte börja på en annan sida ( brukar vara 3 sidor på ett hus ) Sen sätter du ett kycklingnät på den platsen och kanske annan plats med,så är du av med det problemet framöver
Målarn som målar. Men får nog måla den biten själv senare i höst eller nått. Okej så dom gillar inte kycklingnät alltså, ska prova. Tack för tipsJ jonaserik skrev:Är nog bara att bita i äpplet och vänta ut, tar inte så lång tid till innan dom är flygga. Problemet är att dom använder boet till att mellanlanda i och återhämta krafter. Kan du inte börja på en annan sida ( brukar vara 3 sidor på ett hus ) Sen sätter du ett kycklingnät på den platsen och kanske annan plats med,så är du av med det problemet framöver
Klicka här för att svara