Svacka på avlopp

1k läst  7 svar

1. 4
    Medlem Nivå 2
    Vid filmning av ett avlopp från köket upptäcktes en svacka på röret som då alltid är vattenfyllt.
    Detta ligger naturligtvis under betongplattan. är det någon som olyckligtvis varit med om detta och kommit på en lösning på detta problem. Detta medför en del problem för oss, dålig avrinning från köket och odör vid vissa tidpunkter. :confused::mad:

2. H
    Moderator · Nivå 25
    Kan det gå att dra ut röret under närmaste yttervägg, och leda det runt utanför huset?

3. Yrrol
    Medlem · Nivå 19
    Det går att spruta plast i gamla trasiga rör, nämnde inte filmaren något om detta?

4. S
    Anonym
    att göra det är bara att skjuta problemet framåt i tiden.
    sen förstår inte hur du menar att relining skulle ändra svackan på röret

5. Yrrol
    Medlem · Nivå 19
    Jag tänker att om det kan fylla hål i rör så kanske det kan fylla svackor med. Men det kanske var fel gissat.
    Sen vet jag att det är dyrt och kanske inte håller lika många år som nya rör, men det är ju bekvämare än att bila upp ens bostad.

6. 4
    Medlem Nivå 2
    Har blivit en stående tid en gång per år att högtrycksspruta rörstammen..
    Alla anslutningar ligger under huset (betongplatta)..blir otroligt dyrt att öppna och justera.

7. M
    Husägare · Nivå 11
    Jag har lite svack, ca 2 cm på servisen.
    I övrigt är den felfri.
    Har som regel att också högtrycksspola den 1-2 ggr per år. Det har hållit borta alla bekymmer.

• Laddar…
  8. J
    Medlem · Nivå 7
    Slå i en hink vatten samtidigt som du spolar på toa så brukar det följa med

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: