Hej, jag har skaffat denna dimmer: Schneider WDE002299
https://download.schneider-electric...df&p_Doc_Ref=WDE00x299_HW_2015_05_SV_NO_FI_EN

Samt kopplat in dessa spottar (6st): Designlight MPT-276MW
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/...a/319796_MPT-276MW_user_manual.pdf?1568113235

När jag har på full belysning så fungerar allt som det ska, men så fort jag dimrar ner så börjar det surra från själva dimmern. Spottarna dimrar ner som dom ska, men lite irriterande med surret.

Jag har testat att ändra från bakkantstyrning (RC) till framkantsstyrning RL(LED) enligt manualen, men märker ingen skillnad. Dock är jag för elektriskt okunnig för att veta skillnaden på dessa.

Några idéer eller tankar på vilken dimmer jag ska skaffa för att det garanterat ska bli tyst till dessa spottar?
Samt vilka spottar/laster ska jag ha till denna dimmer för att det ska bli tyst?
Eller andra idéer på hur jag får denna setup att fungera?

Vissa kombinationer av dimmers och LED-lampor funkar helt enkelt inte ihop även om bakkant/framkant är rätt inställd, och det vet man inte i förväg.
Du kan kolla på Schneiders dimmertool ifall de säger något om denna lampa du har.
Där finns det tips på lampor som de har provat, och hur bra de fungerar.

Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Vissa kombinationer av dimmers och LED-lampor funkar helt enkelt inte ihop även om bakkant/framkant är rätt inställd, och det vet man inte i förväg.
Du kan kolla på Schneiders dimmertool ifall de säger något om denna lampa du har.
Där finns det tips på lampor som de har provat, och hur bra de fungerar.
Tack för länken. Designlight verkar dock inte finnas med där, men jag får ta och kika på hidealite istället, de lär väl vara liknande. Blir att köpa 6 nya spottar och testa mig fram :thinking:

Dom har ju inte direkt gjort det lätt för konsumenter att köpa lampor nu för tiden.
"Det var bättre förr!!, Idioter"
Känner mig som Ove i "En man som heter Ove" :D

• Gilla
elmont och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.