25 714 läst ·
35 svar
26k läst
35 svar
Superwood panel: Några erfarenheter?
Tack för svar, jag tycker både kol ser jättesnyggt ut och det låter bra att ert hållt bra hittills. Skulle absolut kunna tänka mig kol, eller zink, men tilltalas av tanken av näst intill underhållsfritt med omålat. Om det nu stämmer vill säga.Henrik Nan skrev:
Hej,
Vet att ni frågar efter omålad panel men ger lite feedback på vår panel som beställdes i kol från fabrik. Har suttit uppe 2 år drygt & ser ut som den gjorde dagen vi satte upp den.
Många kommenterar panelen positiv just för att den är annorlunda i formspråket och sticker ut lite.
Har sagt det innan i tråden men gör det igen. Vi valde att spika med kullriga kamspik som tillför ytterligare en dimension.
Inte vad ni frågade men kanske kan ge något ändå. Lycka till!
Hej, hur har ni behandlat snittytor? Det är ju knas att om man inte kan köpa färgen brädorna är målade med. Har ni målat i en annan färg då?Henrik Nan skrev:
Hej,
Vi är också klara.
Slutresultatet är vi väldigt nöjda med. Framförallt att det blir estetiskt mycket mer intressant än vanlig panel som alla kör idag.
Superwood finns i en uppsjö utförande som med fördel kan kombineras, stående, liggande. Varierande bredd och stil.
lite förvånad över att brädan är så pass känslig för stötar. Vi köpte färdigmålat (kol) från fabrik, skitsnygg där kvistar lyser igen. STORT minus är att det inte finns samma färg att köpa på burk. Närmsta träff är både svartare och täcker mer. Trist!!
hojta om du undrar något annat![]()
Hej,
Snittytor målade vi med den svarta färg som är närmst lik. Juton har den.
Snittytor ej synliga för oss så inget problem!
Snittytor målade vi med den svarta färg som är närmst lik. Juton har den.
Snittytor ej synliga för oss så inget problem!
Jag var precis och pratade med Teknos (som Superwood använder sig av nu) och färgrecepten (åtminstone till lasyrfärger finns gömda under industrirecept i deras system). Jag lyckades hitta zink lasyr receptet till mina snittytor 🙂Henrik Nan skrev:
Men ett mysterium att de inte offentliggör den informationen till sina kunder.
Hej ni som satt upp superwoodpanel! Finns det en chans att få höra hur ni upplever panelen nu några år senare, och få se bilder på hur den åldrats?
Vi ska göra en utbyggnad av huset och funderar på superwood som kontrast till vit puts som sitter på befintlig del av huset.
Tack på förhand!
Vi ska göra en utbyggnad av huset och funderar på superwood som kontrast till vit puts som sitter på befintlig del av huset.
Tack på förhand!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden