18 884 läst ·
6 svar
19k läst
6 svar
Sunnerbo fönster?
Vi har planer på att byta fönster samt altandörr i vardagsrummet. Har haft hit en firma som lämnat ett pris på 31700 kr efter rot för fönster inkl montage och plåtarbete.
Priset inkluderar 2 st fasta 8x15 fönster. 1 st 13x15 vridfönster samt en altandörr 8x21. Dessutom ska de tilläggsisolera under de två fasta fönsterna.
Priset gäller träfönster från Sunnerbo fönster. Enligt snickaren som var hit höll de bra kvalitet. Jag har försökt att Googla lite på dem men inte hittat så mycket info. Är det någon här som har erfarenhet av dessa fönster?
Vi funderar också på om det är värt att lägga till några tusenlappar för att få aluminiumbeklädnad på fönstren. Snickaren sa att dagens träfönster håller bra kvalitet och att det kommer dröja minst 20 år innan det är dags att börja fundera på ommålning och då var det om fönsterna setat i ett utsatt läge.
Priset inkluderar 2 st fasta 8x15 fönster. 1 st 13x15 vridfönster samt en altandörr 8x21. Dessutom ska de tilläggsisolera under de två fasta fönsterna.
Priset gäller träfönster från Sunnerbo fönster. Enligt snickaren som var hit höll de bra kvalitet. Jag har försökt att Googla lite på dem men inte hittat så mycket info. Är det någon här som har erfarenhet av dessa fönster?
Vi funderar också på om det är värt att lägga till några tusenlappar för att få aluminiumbeklädnad på fönstren. Snickaren sa att dagens träfönster håller bra kvalitet och att det kommer dröja minst 20 år innan det är dags att börja fundera på ommålning och då var det om fönsterna setat i ett utsatt läge.
Villafönster http://www.villafonster.se säljer Sunnebofönster och jag har för mig att de har samma ägare. Vi satte in Sunnebofönster från Villafönster och vi är nöjda med dem. Numera så har man uppgraderat beslagen/vridmekanismen till samma typ som Elitfönster använder.
Våra snickare kommer om ett par veckor och monterar så jag kan inte lämna någon rapport ännu.jelijo skrev:
Vi valde att ta alubeklädda fönster eftersom det skiljde så lite i pris.
Återkommer när allt är klart.
Hej! Drar igång en gammal tråd här. Ni som valde sunnebofönster är ni fortfarande nöjda? Var det ngn som valde aluminium med svart utsida?
Klicka här för att svara